Mediatel jest nad kreską

KL
opublikowano: 2008-05-06 00:00

Telekomunikacyjna grupa podwoiła przychody i nie ma już straty. Teraz może być już tylko lepiej — twierdzą jej władze.

Telekomunikacyjna grupa podwoiła przychody i nie ma już straty. Teraz może być już tylko lepiej — twierdzą jej władze.

Tydzień temu na łamach „PB” Marcin Kubit, szef Mediatela, zapewniał, że grupa miała rekordowy kwartał. Nie mylił się. W pierwszym kwartale przychody wzrosły do 26,65 mln zł z 12,4 mln zł przed rokiem. EBITDA sięgnęła 350 tys. zł, wobec 149 tys. zł rok wcześniej, zaś zysk netto 11 tys. zł, wobec 352 tys. straty netto w pierwszym kwartale 2007 r.

Zdaniem przedstawicieli spółki, Mediatel wyszedł już na plus i teraz będzie tylko lepiej. Na wzrost przychodów w tym okresie miała wpływ większa sprzedaż wymiany hurtowej ruchu telekomunikacyjnego. Spółka powiększyła w pierwszym kwartale liczbę klientów hurtowych z 20 do 45. W mniejszym stopniu było to wynikiem konsolidacji przejętych spółek (eTel konsolidowano od 19 lutego, a Premium Internet — dopiero od 20 marca).

Lista zadań

Marcin Kubit, poinformował, że spółka już w czerwcu uruchomi projekt etnicznego operatora wirtualnego. Będzie on skierowany do Ukraińców i Wietnamczyków mieszkających w Polsce („Puls Biznesu” pisał o tym projekcie tydzień temu). Firma zamierza dotrzeć do użytkowników usługi TelePin (stacjonarne prepaidy do rozmów międzynarodowych) i chce mieć około 20 tys. użytkowników usług komórkowych. Mediatel planuje także kolejne przejęcia. Chce m.in. kupić firmę na Ukrainie, zajmującą się usługami hurtowymi lub korporacyjnymi. Myśli też o akwizycji operatora hurtowego w Europie Zachodniej. Związane jest to z planem rozszerzenia działalności hurtowej na cały świat (firma ma obecnie tzw. punkty styku w blisko 100 krajach). W Polsce Mediatel chciałby kupić firmę działającą na rynku detalicznym, mającą własną bazę klientów lub sieć dystrybucji.

Prognozy utrzymane

Marcin Kubit podał też, że spółka podtrzymuje prognozy finansowe na 2008 r., czyli przychody na poziomie 175 mln zł, a EBITDA — 17,1 mln zł. Podkreślił jednak, że szacunki te nie uwzględniają planowanych nowych przejęć. Zawierają wyniki przejęcia eTela, Premium Internet i całego Elterix Holding (na razie spółka ma 30 proc. Elteriksu).