Mediatel kasuje komórki

KL
opublikowano: 26-08-2009, 00:00

Operator skupi się na usługach dla biznesu i transmisji danych. To przynosi mu największe przychody.

Operator skupi się na usługach dla biznesu i transmisji danych. To przynosi mu największe przychody.

Telekomunikacyjna spółka po pierwszym półroczu 2009 zrealizowała 54 proc. prognozy przychodów (osiągnęła 195 mln zł). EBITDA wysokości 22,5 mln zł stanowi 40 proc. prognozy.

— Jeżeli zdecydujemy się na zmianę prognozy, to dopiero w październiku. Jednak jeśli nic niespodziewanego się nie wydarzy, nie będziemy jej zmieniać. Na razie idziemy zgodnie z przewidywaniami — powiedział Marcin Kubit, prezes Mediatela.

Spółka chce wzmocnić ofertę dla biznesu, wprowadzając usługi transmisji danych dla rynku korporacyjnego i operatorskiego. Planuje też zakończenie prac nad usługami A-Z (pełną ofertą) dla operatorów. Zrezygnuje natomiast z projektu wirtualnego operatora komórkowego, skierowanego do grup etnicznych.

— W tej chwili nie widzimy możliwości rozwijania tego projektu tak, by do niego nie dokładać — mówi Marcin Kubit.

Spółka ma w tej chwili 4 tys. klientów regularnie doładowujących karty. Nadal będzie ich obsługiwać, jednak nie zamierza rozwijać sieci sprzedaży i dystrybuować nowych kart SIM.

Mediatel po przejęciu amerykańskiego operatora hurtowego Velvet (jego wyniki zacznie konsolidować od czwartego kwartału) zajmie się poszukiwaniami kolejnych spółek. Najchętniej zagranicznych. Niewykluczone są jednak również przejęcia w Polsce. Mają pomóc we wzmocnieniu pozycji na rynku korporacyjnym i transmisji danych. Do żadnej transakcji raczej nie dojdzie jednak w tym roku, ponieważ ostatnio Mediatel nie prowadził zaawansowanych rozmów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu