Meininger wchodzi do Polski

Hotelarze z Niemiec podpisali umowę na zagospodarowanie budynku w centrum Warszawy. Na celowniku mają Gdańsk i Kraków.

Na polskim rynku hotelarskim pojawił się nowy gracz: Meininger. Grupa wywodzi się z Niemiec i prowadzi hotele klasy ekonomicznej adresowane do rodzin, osób podróżujących biznesowo i niskobudżetowych podróżników. Warszawski hotel będzie pierwszym obiektem sieci w Polsce i drugim w Europie Środkowo-Wschodniej, po hotelu w Budapeszcie. Otwarcie planowane jest na 2022 r. Firma nie ujawnia dokładnej lokalizacji inwestycji.

— Budynek, w którym będzie działać hotel, już istnieje. Planujemy zmodernizować go od podstaw, aby do końca 2022 r. znalazło się w nim 151 pokoi wyposażonych łw 456 łóżek — mówi Doros Theodorou z grupy hotelowej Meininger, dodając, że pracerozpoczną się po uzyskaniu pozwoleń. Firma informuje, że pojawienie się na polskim rynku było jej celem już od dłuższego czasu.

— Rozwój gospodarczy Polski sprzyja zwiększonej liczbie inwestycji zagranicznych. Rozkwita w szczególności stolica. Dzięki dobrze rozwiniętemu transportowi publicznemu w 2018 r. Warszawa przyjęła ponad 17 mln pasażerów, zyskując coraz większe znaczenie jako najważniejszy węzeł komunikacyjny w Europie Środkowo-Wschodniej. To wszystko sprawia, że staje się topowym adresem na mapie Europy — mówi Hannes Spanring, dyrektor generalny w Meiningerze.

Warszawski hotel nie będzie jednym w kraju. W planach są już kolejne miasta.

— Istnieje wiele miejsc odpowiadających charakterystycznej koncepcji naszych hoteli. Lukratywne wydają nam się zwłaszcza Gdańsk i Kraków — dodaje dyrektor generalny w Meiningerze.

OKIEM EKSPERTA

Głód hoteli ekonomicznych

KAROL WEBER, ekspert hotelowy i autor bloga enjoyyourstay.pl

Warszawski Meininger będzie pierwszym w Polsce sieciowym obiektem, który zaoferuje połączenie hotelu z hostelem — hybrydę komfortu oferowaną w hotelach z elastycznymi przestrzeniami wspólnymi znanymi z hosteli. Polska ma szeroką ofertę hoteli klasy średniej i premium. Nieco słabiej jest z ofertą nowoczesnych, ekonomicznych hoteli, na które jest spore zapotrzebowanie. Zauważają to marki zagraniczne, jak np. niemiecki MotelOne, który pierwsze pokoje otworzył w lipcu tego roku i planuje kolejne. Na warszawskiej Woli już wkrótce niskobudżetowe pobyty zaoferuje marka A&O.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane