Mercator miał 9,3 mln zł straty w II kwartale

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2025-10-01 06:57

Choć I półrocze zakończyło się dla producenta rękawic medycznych poprawą wyników, to w samym II kwartale straty były wyższe niż przed rokiem.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Mercator Medical, notowany na GPW producent rękawic medycznych, zwiększył w II kwartale przychody ze sprzedaży o 16 proc. do 143,3 mln zł. Strata operacyjna sięgnęła 13,2 mln zl i była o ponad 8 mln zł wyższa niż przed rokiem. Strata netto to 9,3 mln zł (o 3,3 mln zł więcej niż przed rokiem).

Po I półroczu firma jest jednak nad kreską - zysk netto wynosi 20,5 mln zł wobec 5,2 mln zł zysku przed rokiem. Przychody zwiększyły się o 14,6 proc. do 290,9 mln zł, a

- Zauważalny wzrost przychodów oraz poprawa EBITDA to efekt wyższej marży brutto w pierwszych miesiącach roku i sprawnego działania w obszarze sprzedaży oraz dystrybucji. Z kolei znaczący wzrost zysku netto z prawie 5 mln zł do 21,4 mln zł był możliwy również dzięki dodatniemu wynikowi na działalności finansowej oraz zmianie wysokości odroczonego podatku dochodowego. Wynikało to z dostosowania się do otrzymanej przez spółkę indywidualnej interpretacji podatkowej w zakresie różnic kursowych przy przewalutowaniu i spłatach pożyczek – mówi Mariusz Popek, członek zarządu Mercator Medical.

2,9 mld

Tyle sztuk rękawic sprzedał w I półroczu Mercator Medical. To o 6,7 proc. więcej r/r.

Monika Żyznowska, prezeska spółki dodaje, że w I półroczu wpływ na branżę miała polityka celna i zapowiedzi rządu USA, co ograniczyło konkurencyjność dostawców z Chin i umożliwiło zwiększenie sprzedaży na rynku amerykańskim (+73 proc. r/r). Jednocześnie skierowało wolumeny z Chin do Europy, co na starym kontynencie zwiększyło presję cenową.