Microsoft chciał zdobyć Facebooka

ŁO, techcrunch.com
opublikowano: 2010-12-10 13:19

Firma założona przez Billa Gatesa nie chciała kawałka Facebooka, ale tylko tyle dostała.

Fritz Lanman, dyrektor Microsoftu odpowiedzialny za strategię korporacyjną i przejęcia, przyznał podczas paryskiej konferencji Le Web, że informatyczny potentat usiłował przejąć w 2007 roku Facebooka.

Facebook odmówił jednak sprzedaży i Microsoft musiał się zadowolić nabyciem drobnego pakietu akcji o wartości 240 mln. Obie firmy ciągle zacieśniają współpracę, choćby przy integrowaniu informacji z portalu społecznościowego z wyszukiwarką Bing, należącą do Microsoftu.

David Kirkpatrick w książce „The Facebook Effect” napisał, że CEO Microsoftu Steve Ballmer w trakcie negocjacji z Markiem Zuckerbergiem, szefem Facebooka, zaproponował ofertę opiewającą na 15 mld USD.