MSN, internetowe ramię Microsoftu, myśli o uruchomieniu portalu w Polsce. Na razie uważnie obserwuje rynek i konkurentów.
Budowa polskiej wersji portalu MSN może ruszyć już w przyszłym roku. Microsoft poszukuje obecnie menedżera, którego głównym zadaniem będzie budowa zespołu i dostosowanie strategii MSN do polskich realiów. Amerykański gigant dobrze ocenia potencjał lokalnego rynku internetowego, portal byłby elementem ekspansji na rynku konsumenckim, gdzie firma była dotąd obecna z wąską ofertą oprogramowania.
— Nadal badamy i obserwujemy polski rynek. Musimy być całkowicie przekonani co do słuszności inwestycji. Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła — mówi Arend Hendricks, menedżer Microsoftu odpowiedzialny za rozwój działu entertainment & devices w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Potencjalne wejście jednego z największych portali internetowych na świecie na polski rynek w krótkim czasie nie zmieni układu sił. Ugruntowaną pozycję mają na nim lokalni gracze i trudno będzie im odebrać udział w rynku. Microsoft docenia pozycję polskich portali, ale uważa, że jest miejsce dla nowego gracza.
— Polskie portale radzą sobie doskonale, ale z naszych badań wynika, że internauci bardzo rzadko korzystają tylko z jednego. Sądzimy, że stworzenie nowego portalu, dostarczenie nowych treści może korzystnie wpłynąć na rynek i rozwój całej branży — twierdzi Arend Hendricks.
Microsoft może rozpychać się na rynku konsumenckim m.in. dzięki integracji produktów internetowych z flagowym oprogramowaniem — systemem operacyjnym Windows i pakietem biurowym Office. Premiery nowych wersji obu produktów spodziewane są na początku przyszłego roku.
— MSN może być groźnym graczem w perspektywie kilku bądź nawet kilkunastu lat. Internet nie jest ciągle głównym biznesem Microsoftu i firma może pozwolić sobie na organiczny wzrost i zdobywanie krok po kroku udziałów w rynku. Internetowy biznes opiera głównie na usługach, a nie na reklamie — mówi członek zarządu jednego z największych polskich portali.
Przed polską wersją MSN z pewnością powstanie internetowa usługa Xbox Live przeznaczona dla użytkowników konsoli do gier amerykańskiego giganta.