Mieszko planuje 15-16 proc. wzrost sprzedaży w 2002

Marek Druś
opublikowano: 2002-05-16 12:15

WARSZAWA (Reuters) - Zakłady Przemysłu Cukierniczego Mieszko chcą w tym roku zwiększyć sprzedaż o około 15-16 procent z niemal 132 milionów złotych w roku minionym, powiedział na konferencji prasowej prezes firmy, Tomasz Gajdziński.

"Przyszłe działania Mieszka będą skupiały się na wynikach finansowych (...). Jeżeli sprzedaż w tym roku osiągnie 150 milionów złotych, czy w kolejnych latach 200 milionów złotych, czy więcej, to spowoduje to, że zyski też będą coraz lepsze" - stwierdził.

W ubiegłym roku zysk netto Mieszka wyniósł 5,3 miliona złotych.

Gajdziński dodał, że spółka chce w przyszłości zwiększyć eksport z obecnych około 14 procent do docelowo maksymalnie 25-30 procent sprzedaży. Obecnie firma wysyła swoje produkty do 18 krajów.

Mieszko, którego udział w rynku wynosi obecnie cztery procent, chce go w przyszłości zwiększać poprzez rozwój współpracy z dystrybutorami i partnerami spółki.

"Dalszymi planami strategicznymi zajmiemy się wtedy, gdy dopełni się sprawa emisji. Wtedy będziemy mogli określić, ile chcemy uzyskać udziału w rynku i jakie efekty osiągnąć" - powiedział Gajdziński.

Mieszko emituje 1,111 miliona akcji serii D. Są one przeznaczone dla Dresdner Kleinwort Capital, a ich cena emisyjna wynosi dziewięć złotych za sztukę. Zapisy na akcje potrwają do 15 czerwca.

((Barbara Woźniak, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))