Mikrofirmy lepiej znają klienta

Polacy mają sentyment do mikroprzedsiębiorstw działających w branży handlowej i opowiadają się za ich ochroną — wynika z badań prowadzonych przez platformę MAM.

Polacy mają sentyment do mikroprzedsiębiorstw działających w branży handlowej i opowiadają się za ich ochroną — wynika z badań prowadzonych przez platformę MAM. W małych sklepach doceniają przede wszystkim wyższą jakość oferowanych produktów, bliską lokalizację i fachową wiedzę sprzedawcy. Aż 69 proc. respondentów uznało, że w takich placówkach ważne jest dla nich zaufanie oparte na osobistej relacji ze sprzedawcą. Za dogodną lokalizacją opowiedziało się 63 proc. badanych. Natomiast dla 61 proc. najważniejsza jest znajomość przez sprzedawcę indywidualnych potrzeb klienta. Znaczenie mają także czynniki takie jak jakość obsługi klienta (58 proc.) i fachowa wiedza sprzedawcy (55 proc.).

Co więcej, badanie pokazuje, że w podejmowaniu decyzji coraz bardziej istotne stają się tzw. czynniki pozacenowe. Z analizy odpowiedzi Polaków na pytanie, o ile cena może wzrosnąć, jeśli sklep zaoferuje poszukiwaną przez klienta wartość dodaną, wynika, że najczęściej są oni w stanie zapłacić aż o 25 proc. więcej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Mikrofirmy lepiej znają klienta