MKS buduje sieć sprzedaży

Marcin Złoch
26-07-2006, 00:00

W podwojeniu liczby sprzedanych licencji ma pomóc spółce MKS powstający kanał sprzedaży oprogramowania.

Spółka MKS, producent oprogramowania antywirusowego mks_vir, tworzy nowy kanał dystrybucyjny. Podpisano umowy z dwoma dystrybutorami: Abc Data i Tech-Data, oraz z jednym subdystrybutorem, firmą Yamo — właścicielem 21 sklepów komputerowych działających pod marką Reactor.

— Chcemy do końca tego roku zwiększyć liczbę dystrybutorów do czterech, z czego jeden z nich będzie zajmował się dostawą naszych programów do sieci supermarketów z elektroniką — mówi Piotr Adamczyk, pełnomocnik zarządu spółki MKS ds. dystrybucji.

Różnorodnie

Według planów producenta oprogramowania antywirusowego, nowych partnerów ma pojawić się około 20. Współpracujące firmy zostaną podzielone na „kolory”, pojawią się podmioty posiadające status partnera złotego, srebrnego i brązowego — o przynależności do danej grupy zadecyduje wartość sprzedanych licencji, oraz 100-200 dilerów, partnerów autoryzowanych.

— Żeby sprzedawać program mks_vir, należy być podmiotem gospodarczym mającym w swojej ofercie oprogramowanie komputerowe. Kupno odbywa się poprzez sieć dystrybutorów. Docelową firmą sprzedająca produkty firmy MKS jest zarówno malutki sklepik komputerowy, który stawia na rozwój, poprzez średniej wielkości integratora, jak i duże przedsiębiorstwo wdrożeniowo-informatyczne — w skrócie mówiąc pod uwagę brane są wszystkie firmy, które stawiają na rozwój — twierdzi Piotr Adamczyk.

Do końca roku MKS ma zamiar współpracować z trzema subdystrybutorami. Podstawowy warunek, jaki musi spełniać subdystrybutor, to nieprowadzenie bezpośrednio sprzedaży do klienta końcowego, a zwiększanie obrotu poprzez dotarcie do jak największej sieci dilerskiej.

— Pod uwagę brane są podmioty, które mają sieć odbiorców — firm z branży IT lub dilerów — i są na tyle duże, iż prowadzą sprzedaż hurtową do dalszej odsprzedaży i na tyle nieduże, by samodzielnie utrzymywać magazyny producentów u siebie — definiuje Piotr Adamczyk.

Producenci

Ostatnią kategorią partnerów są tzw. system integratorzy. To firmy produkujące komputery i dodające do nich antywirus.

— W najbliższym czasie planujemy zwiększenie liczby integratorów systemowych do czterech. Obecnie współpracujemy z Optimusem, Komputronikiem i firmą Yamo. Wymagamy w zasadzie tylko jednego — musi to być firma, która produkuje własne komputery i będzie do nich dokładać pakiet mks_vir — informuje Piotr Adamczyk.

Pytany o plany na 2006 rok i następne lata odpowiada jednak dość enigmatycznie.

— W tej chwili jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o wielkości przychodów, jakie firma uzyskała, mogę powiedzieć tylko tyle, że są lepsze niż w tym samym okresie zeszłego roku. W roku 2007 podwoimy liczbę sprzedanych licencji w stosunku do roku 2006. Plany takie wiążemy z wprowadzeniem na rynek programu mks_vir 2007 — twierdzi Piotr Adamczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / MKS buduje sieć sprzedaży