Mobilna rewolucja

BARTOSZ CIOŁKOWSKI, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe
opublikowano: 31-07-2014, 00:00

KOMENTARZ

Internetowa rewolucja, która od kilku lat trwa w handlu, stawia przed sprzedawcami nowe wyzwania i to nie tylko związane z technologiami. Za sprawą gwałtownej popularyzacji smartfonów handel tradycyjny coraz bardziej przenika się z e-commerce, a cyfrowa rewolucja nie omija właściwie nikogo. Internet towarzyszy klientom w całym procesie zakupowym — od porównania ofert, opinii, wyboru i konfiguracji produktu po płatność — jednocześnie znosząc granice geograficzne. Aby właściwie odpowiedzieć na nowe oczekiwania klientów, należy więc skupić się na każdym z tych aspektów.

E-handel rządzi się nieco innymi prawami niż jego tradycyjny model. Co prawda potrzeby klienta pozostają w gruncie rzeczy podobne — oczekuje on dobrej relacji ceny do jakości, szybkości obsługi oraz wygody — jednak w cyfrowym świecie ta ostatnia ma szczególne znaczenie. Jeśli klient napotka najmniejszą trudność w finalizacji transakcji, tylko kilka kliknięć dzieli go od tysięcy konkurencyjnych ofert z całego świata, z których prawdopodobnie nie zawaha się skorzystać.

Krytycznym punktem całego procesu zakupowego, w którym porzucanych jest najwięcej koszyków, jest zatem płatność. Jeżeli okaże się zbyt skomplikowana, możemy być niemal pewni utraty klientów. Tu z pomocą przedsiębiorcom, działającym zarówno w e-commerce, jak i kanałach mobilnych, przychodzi rozwiązanie MasterPass. Z punktu widzenia handlowca istotne jest bowiem zaoferowanie konsumentom takich narzędzi płatniczych, które będą wygodne, intuicyjne, bezpieczne i budzące zaufanie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BARTOSZ CIOŁKOWSKI, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Mobilna rewolucja