Moda na niepasteryzowane

WIS
opublikowano: 05-05-2011, 00:00

Wszystkie duże firmy z branży wprowadziły już do oferty piwa niepasteryzowane. Poza liderem rynku.

Wszystkie duże firmy z branży wprowadziły już do oferty piwa niepasteryzowane. Poza liderem rynku.

Rosnąca popularność piw niepasteryzowanych w Polsce, a także sukces jaki odniosły na tym polu firmy Carlsberg Polska (na bazie marki Kasztelan) oraz Royal Unibrew Polska (Łomża) zdopingowały do działania Grupę Żywiec, która rozpoczęłą właśnie wprowadzać na rynek swoje piwa niepasteryzowane.

— W czasie długiego weekendu majowego konsumenci na Mazowszu poznali smak piwa Królewskie Niepasteryzowane. W okolicach Leżajska właśnie rozpoczęła się dystrybucja świeżego piwa Leżajsk Niepasteryzowane. Wkrótce w regionie od Koszalina do Augustowa i od Helu po Toruń będzie można spróbować piwa Special Niepasteryzowany. To bardzo ciekawy rok dla branży piwnej — mówi Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec.

Teraz wszyscy w branży zastanawiają się jaka będzie odpowiedź lidera rynku — Kompanii Piwowarskiej. Na razie firma nie chce jednak ujawnić czy ma zamiar wprowadzić na rynek własne piwa niepasteryzowane. Znawcy tematu uważają, że największa firma na rynku nie ma wyboru.

— Jeśli Kompania nie wprowadzi piwa niepasteryzowanego w tym sezonie, a więc najpóźniej w czerwcu, to trudno jej będzie później dogonić rywali i zająć silną pozycję na tym niszowym, lecz atrakcyjnym rynku. A biorąc pod uwagę wielki potencjał tej firmy, mogłaby ona z powodzeniem zadebiutować na rynku piw niepasteryzowanych, na przykład pod dobrze nadającą się do tego celu marką Żubr — mówi osoba z kierownictwa konkurencyjnej firmy pragnąca zachować anonimowość.

Obecnie, według różnych szacunków, udział piw niepasteryzowanych sięga od 1,5 do 2,5 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu