Modlin chce wsiąść za kółko z prywatnym partnerem

  • Anna Pronińska
03-12-2013, 00:00

Droga do wyłonienia partnera prywatnego jest wyboista. Ale zamawiający wierzy, że do celu dojedzie.

W czerwcu Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego (WORD) w Warszawie (samorządowa osoba prawna nadzorowana przez urząd marszałkowski) ogłosił postępowanie na wybór firmy, z którą w koncesji (tryb partnerstwa publiczno- -prywatnego — PPP) zbuduje ośrodek doskonalenia techniki jazdy — z płytami poślizgowymi, torami szkoleniowym i gokartowym, placami manewrowymi i budynkiem szkoleniowym. Na zaproszenie odpowiedział jeden, nieujawniony z nazwy podmiot. Do podpisania umowy jednak nie doszło.

— Podmiot, którego ofertę wybrano w pierwszym postępowaniu, w terminie związania ofertą nie stawił się w celu zawarcia umowy — informuje Andrzej Szklarski, dyrektor WORD. Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego jednak nie rezygnuje i po raz drugi ogłosił postępowanie. Zadaniami prywatnego partnera mają być: częściowe zaprojektowanie, budowa, finansowanie i zarządzanie obiektem przez 15-27 lat (w pierwszym postępowaniu przewidywano nawet 30 lat).

Wartość inwestycji oszacowano na 25-35 mln zł (poprzednio 25-40 mln zł). Ośrodek ma być prowadzony przez spółkę, której udziałowcami będą strony: publiczna i prywatna. Firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu mają czas do 20 grudnia na składanie wniosków. Kryteriami udzielenia zamówienia będą m.in. podział zadań i rodzajów ryzyka, dokapitalizowanie spółki celowej, wysokość i oprocentowanie pożyczki, którą partner prywatny zapewni spółce celowej, i ryzyko objęcia obligacji emitowanych przez spółkę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Modlin chce wsiąść za kółko z prywatnym partnerem