Mogło być lepiej

MZ
09-11-2005, 00:00

W trzecim kwartale handlowa spółka potroiła zyski, ale w lwiej części dzięki sprzedaży nieruchomości.

Eldorado, lubelska spółka handlowa znana z sieci supermarketów Stokrotka, dobrze wykorzystała trzeci kwartał. Udało się jej zwiększyć sprzedaż do 324,5 mln zł, czyli o 10,8 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Zysk operacyjny okazał się wyższy o 212,8 proc. i wyniósł 14,7 mln zł. Wynik netto skoczył z 3,1 mln zł do 10,7 mln zł. Taka dynamika może imponować, ale trzeba od razu dodać, że duży wpływ na nią miała jednorazowa transakcja.

— W trzecim kwartale sprzedaliśmy nieruchomość w Łomży. Zarobiliśmy na niej 7,9 mln zł — przyznaje Artur Kawa, prezes Eldorado.

Spółka, której 43,5 proc. akcji posiadają prywatni udziałowcy, inwestowała w minionym kwartale. Udało się jej uruchomić trzy nowe supermarkety Stokrotka. Ma ich już 52. Do tego trzeba dodać 18 nowych sklepów Groszek, których jest 429.

Analitycy, obserwujący jej dynamiczny rozwój, spodziewali się jeszcze lepszych wyników.

— Na pewno można było liczyć na większy wzrost przychodów. Ale na usprawiedliwienie trzeba dodać, że w całej branży nie jest z tym najlepiej — ocenia Bogna Sikorska, analityk BM BGŻ.

Dostrzega to również kierownictwo spółki.

— W segmencie dystrybucji nie wszystkie asortymenty (np. chemia i kosmetyki) sprzedają się tak, jak to sobie założyliśmy —mówi Artur Kawa.

Mimo to szefowie Eldorado zapowiadają w całym 2005 r. sprzedaż powyżej 1,3 mld zł (+15 proc. w porównaniu z 2004 r.) i zwiększenie zysku netto, który w 2004 r. wyniósł 14,6 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Mogło być lepiej