Monopol na trasę

DI, Rz
opublikowano: 06-09-2010, 11:41

Konkurencja na polskich torach może zniknąć jeszcze w tym roku. W zamian przewoźnicy mają konkurować o kontrakty na wyłączną obsługę tras - pisze "Rzeczpospolita".

- Przewoźnik nie będzie mógł obsługiwać tej samej trasy, po której jeździ inny przewoźnik korzystający z pomocy publicznej – zapowiada Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.

Przewoźnicy mają konkurować ze sobą o kontrakty na obsługę połączeń, zwłaszcza tych dotowanych przez państwo i samorządy.

Pomoc publiczna ma być udzielana w postaci kontraktów długoterminowych. Pierwszy taki z rządem ma podpisać PKP InterCity. Będzie on dotyczyć na początek trasy Warszawa – Gdynia. – Projekt umowy jest gotowy, musi jeszcze zostać uzgodniony z ministrem finansów i z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie pomocy publicznej – mówi Engelhardt.

Przewoźnicy mają konkurować ze sobą o kontrakty na obsługę połączeń.
Przewoźnicy mają konkurować ze sobą o kontrakty na obsługę połączeń.
None
None
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, Rz

Polecane