MSP chcą się promować w sieci

[SW]
opublikowano: 08-03-2012, 00:00

Małe i średnie firmy dojrzewają do nowych technologii. Drukowana forma reklamy już nie wystarczy.

Internet jest coraz bardziej interesującą formą promocji dla małych i średnich firm — informuje Pkt.pl. Z danych IAB wynika, że wartość rynku reklamy online w III kwartale 2011 r. przekroczyła 453 mln zł, czyli o 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei dane Pkt.pl mówią, że polscy MSP najchętniej inwestują w firmowe wyszukiwarki online.

Usługi tego typu dostarczają funkcjonalności takich, jak możliwość umieszczenia najważniejszych informacji dotyczących oferty, danych kontaktowych czy adresu strony www, a także zdjęć i filmów reklamowych. Jednocześnie wśród MSP rośnie świadomość związana z koniecznością posiadania własnej strony firmowej. Na koniec 2011 r. Pkt.pl odnotowało przeszło 500-procentowy wzrost wartości sprzedaży usług tworzenia stron www oraz SEO.

— Ciągle jest to ogromny potencjał, ponieważ większość małych i średnich firm nie posiada strony internetowej, a z tych, które istnieją, jedynie 6 proc. jest zrobionych profesjonalnie. Resztę, najczęściej przygotowywaną samodzielnie przez przedsiębiorców, charakteryzują podstawowe błędy — przekonuje Piotr Strzałkowski, prezes Pkt.pl.

Najbardziej dynamicznie rośnie jednak zainteresowanie małych i średnich przedsiębiorców obecnością w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, oraz rozwiązaniami mobilnymi. W ub.r. usługi tego typu wygenerowały sprzedaż o wartości blisko 5,8 mln zł (w tym działania w serwisie Facebook ponad 3,8 mln zł), w porównaniu z 0,51 mln na koniec 2010 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [SW]

Polecane