MSP sprzedają za granicę online

opublikowano: 02-10-2017, 22:00

Zaledwie 18 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce eksportuje

Zaledwie 18 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce eksportuje — wynika z badania Future of Business przeprowadzonego przez Facebooka, Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Bank Światowy na 50 tys. przedsiębiorcach z kilkudziesięciu krajów. Ci, którzy odważyli się na ekspansję, są zadowoleni z efektów. Takie firmy pokładają większą wiarę we własne siły i chętniej zatrudniają nowych pracowników. Ponadto prawie 30 proc. eksporterów oblicza, że ponad jedna czwarta ich przychodów pochodzi z handlu międzynarodowego.

Deklarują ponadto, że jego rozwój wspomagają narzędzia online — w przypadku 55 proc. badanych aż 75 proc. sprzedaży za granicę zależy od takich rozwiązań. Wykorzystanie wielu z nich jest dzisiaj oczywistością — sklep internetowy czy komunikacja z dostawcami i klientami to podstawa. Przedsiębiorcy doceniają jednak także fakt, że sieć umożliwia zarządzanie coraz szerszym obszarem działalności — umowami, zgodnością regulacyjną czy płatnościami. Wiele internetowych narzędzi pozwala na precyzyjne dotarcie do ściśle określonej grupy konsumentów.

— Przykładowo narzędzia reklamowe Facebooka umożliwiają znalezienie na zupełnie nowym rynku grupy odbiorców podobnych do tych, którzy stanowią najaktywniejszych klientów firmy na rodzimym rynku — mówi Robert Bednarski, dyrektor Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej.

66 proc. Tylu małych i średnich eksporterów potwierdza, że korzystanie z narzędzi online w zakresie handlu międzynarodowego zwiększyło ich przychód.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / MSP sprzedają za granicę online