Resort transportu zwraca uwagę, że strata Grupy PKP jest sześciokrotnie niższa od zanotowanej w 2005 roku i najniższa w historii. W 2007 roku Grupa PKP chce po raz pierwszy zbilansować przychody z kosztami.
Ministerstwo Transportu informuje, że osiągnięty w 2006 roku wynik finansowy Grupy PKP to zasługa większych przychodów i mniejszych o ok. 300 mln zł w stosunku do 2005 roku kosztów.
W 2006 roku Grupa PKP zmniejszyła zatrudnienie o 1 tys. etatów i zwiększyła wydatki inwestycyjne o 200 mln zł. Wydała na ten cel 1,92 mld zł.
Wyniki w 2006 roku poprawiły wszystkie spółki Grupy PKP. Najbardziej, PKP Przewozy Regionalne - o 420 mln zł.
Na dziesięć spółek zależnych Grupy PKP siedem przyniosło w 2006 roku zyski:
- PKP Intercity - 30 mln zł
- PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - 1,9
mln zł
- PKP WKD - 0,2 mln zł
- PKP Cargo - 53 mln zł;
- PKP Linia
Hutnicza Szerokotorowa - 65 mln zł;
- PKP Energetyka - 25 mln zł;
- PKP
Informatyka - 1,9 mln zł
Trzy spóki miały w 2006 roku stratę:
- PKP Przewozy Regionalne - 227 mln zł
- Telekomunikacja Kolejowa - 16
mln zł
- PKP Polskie Linie Kolejowe 74 mln zł
W 2006 roku Grupa PKP po raz pierwszy od 17 lat zwiększyła ilość przewożonych pasażerów. Z usług PKP skorzystało w zeszłym roku 219 mln klientów. Przewoźnicy towarowi (PKP Cargo i PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa) przewieźli w 2006 roku 156,5 mln ton towarów - o 6,6 mln ton więcej niż rok wcześniej.
MD