W 2013 r. Międzynarodowe Targi Poznańskie (MTP) zabiorą przedsiębiorców z branży meblarskiej m.in. na targi mebli i wyposażenia wnętrz w Kolonii, Paryżu, Moskwie oraz Międzynarodowe Forum Meblowe KIFF w Kijowie. Polscy producenci będą mogli wziąć udział w tych i innych wydarzeniach w ramach Branżowego Programu Promocji (BPP) branży meblarskiej uruchomionego przez resort gospodarki, a realizowanegoprzez MTP i Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli. Program potrwa do grudnia 2014 r. Od kiedy wystartował w styczniu ubiegłego roku, chęć skorzystania z jego oferty wyraziło kilkudziesięciu przedsiębiorców. Wciąż można ubiegać się zarówno o pomoc finansową, jak i organizacyjną.
— To pierwszy taki program wsparcia dla polskich producentów mebli. Jak się okazuje — bardzo potrzebny. Choć jesteśmy potęgą meblarską — zajmujemy 4. miejsce wśród największych eksporterów mebli pod względem wartości eksportu — to odbiorcy zagraniczni nie znają polskich produktów. Docierają one do nich za pośrednictwem dystrybutorów i hurtowników pod zagranicznymi nazwami. Mamy nadzieję, że BPP zmieni choć trochę tę sytuację — mówi Jacek Twaróg, prezes Ogólnopolskiej Izby Producentów Mebli.
Promocja polskich producentów z branży meblarskiej ma zwiększyć udział Polaków na rynkach o dużym potencjale wzrostu, gdzie ich obecność nie jest na razie dostrzegalna, zwiększyć sprzedaż w tych krajach, na których producenci z Polski już dobrze sobie radzą, oraz sprawić, że polskie meble staną się rozpoznawalną marką. Program promocji przewiduje 27 działań promujących dla przedsiębiorców — oprócz targów również misje zagraniczne, szkolenia i konferencje. W ramach BPP przedsiębiorcy mogą się ubiegać o 75–procentowe dofinansowanie kosztów poniesionych w związku z wybranymi przez nich samych działaniami.
Ważnym elementem BPP będą też organizowane w Poznaniu Targi Meble Polska i Home Decor.
— Zależy nam na tym, by kupcy meblowi z całej Europy przyjeżdżali po meble do naszego kraju. Targi meblowe w Poznaniu organizujemy od 30 lat. Od 2010 r. w zmienionej formie — skoncentrowaliśmy się na zwiedzających, nadaliśmy im charakter stricte biznesowy. Zapewniamy obecność kilkunastu tysięcy kupców meblowych z Polski i zagranicy — podkreśla Józef Szyszka, dyrektor Targów Meble Polska i Home Decor.