MTP promują meblarzy

  • Marta Bellon
opublikowano: 11-01-2013, 00:00

Producenci mebli mogą sięgnąć po 75-procentowe dofinansowanie udziału w wydarzeniach promujących ich branżę. Jeszcze do 2014 r.

W 2013 r. Międzynarodowe Targi Poznańskie (MTP) zabiorą przedsiębiorców z branży meblarskiej m.in. na targi mebli i wyposażenia wnętrz w Kolonii, Paryżu, Moskwie oraz Międzynarodowe Forum Meblowe KIFF w Kijowie. Polscy producenci będą mogli wziąć udział w tych i innych wydarzeniach w ramach Branżowego Programu Promocji (BPP) branży meblarskiej uruchomionego przez resort gospodarki, a realizowanegoprzez MTP i Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli. Program potrwa do grudnia 2014 r. Od kiedy wystartował w styczniu ubiegłego roku, chęć skorzystania z jego oferty wyraziło kilkudziesięciu przedsiębiorców. Wciąż można ubiegać się zarówno o pomoc finansową, jak i organizacyjną.

— To pierwszy taki program wsparcia dla polskich producentów mebli. Jak się okazuje — bardzo potrzebny. Choć jesteśmy potęgą meblarską — zajmujemy 4. miejsce wśród największych eksporterów mebli pod względem wartości eksportu — to odbiorcy zagraniczni nie znają polskich produktów. Docierają one do nich za pośrednictwem dystrybutorów i hurtowników pod zagranicznymi nazwami. Mamy nadzieję, że BPP zmieni choć trochę tę sytuację — mówi Jacek Twaróg, prezes Ogólnopolskiej Izby Producentów Mebli.

Promocja polskich producentów z branży meblarskiej ma zwiększyć udział Polaków na rynkach o dużym potencjale wzrostu, gdzie ich obecność nie jest na razie dostrzegalna, zwiększyć sprzedaż w tych krajach, na których producenci z Polski już dobrze sobie radzą, oraz sprawić, że polskie meble staną się rozpoznawalną marką. Program promocji przewiduje 27 działań promujących dla przedsiębiorców — oprócz targów również misje zagraniczne, szkolenia i konferencje. W ramach BPP przedsiębiorcy mogą się ubiegać o 75–procentowe dofinansowanie kosztów poniesionych w związku z wybranymi przez nich samych działaniami.

Ważnym elementem BPP będą też organizowane w Poznaniu Targi Meble Polska i Home Decor.

— Zależy nam na tym, by kupcy meblowi z całej Europy przyjeżdżali po meble do naszego kraju. Targi meblowe w Poznaniu organizujemy od 30 lat. Od 2010 r. w zmienionej formie — skoncentrowaliśmy się na zwiedzających, nadaliśmy im charakter stricte biznesowy. Zapewniamy obecność kilkunastu tysięcy kupców meblowych z Polski i zagranicy — podkreśla Józef Szyszka, dyrektor Targów Meble Polska i Home Decor.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane