Operator kablowy sprzedał już ponad milion usług. Wzrosły też średnie przychody na klienta. Zysk netto jednak spadł.
Multimedia Polska miały w pierwszym kwartale niższy zysk netto, niż przed rokiem. Przedstawiciele spółki zapewniają jednak, ze przed rokiem wynik był podwyższony o odroczony podatek. Zysk netto operatora wyniósł w pierwszym kwartale tego roku 15,8 mln zł, a rok wcześniej — 16,5 mln zł.
Przychody Multimediów wyniosły 115 mln zł (przed rokiem 100 mln zł). EBITDA wzrosła z 49,5 mln zł do 56,6 mln zł.
Andrzej Rogowski, prezes spółki, poinformował, że na koniec marca Multimedia miały 638 tys. abonentów. Spółka sprzedała w tym czasie ponad 29 tys. nowych usług, przekraczając milion.
— Zmartwiłbym się, gdybyśmy pod koniec tego roku nie sięgnęli 1,2 mln usług — deklaruje Andrzej Rogowski.
Spółka pochwaliła się też, że w pierwszym kwartale ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) wzrosło do 58,5 zł z 57,8 zł rok wcześniej. Było to możliwe m.in. dzięki nowym produktom, takim jak telewizja na żądanie oraz sprzedaży usług w pakietach.
Łączne inwestycje Multimediów Polska w pierwszym kwartale wyniosły 58,1 mln zł wobec 92,5 mln zł rok wcześniej. Większość tej kwoty stanowiły wydatki na budowę i modernizację sieci oraz podłączenie nowych abonentów. 6 mln zł przeznaczono na akwizycje sieci innych operatorów. Przejęcia będą kontynuowane. Prezes zapowiedział, że obecnie spółka rozmawia z około 30 firmami różnej wielkości. Do końca roku sukcesem powinny zakończyć się negocjacje z 5-6 firmami. Multimedia chcą w tym roku wydać na inwestycje około 160 mln zł, jednak ta kwota nie zawiera pieniędzy na przejęcia. W ich przypadku nie ma górnego limitu.
O zakupach spółka rozmawia także w stolicy. Nie zależnie od ich efektów lada dzień wystartuje na tym najbardziej prestiżowym rynku.
— Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia aktywnych działań marketingowych i sprzedażowych w Warszawie — deklaruje prezes.