Multimedia chcą przejmować

Katarzyna Latek
opublikowano: 2008-05-16 00:00

Operator kablowy sprzedał już ponad milion usług. Wzrosły też średnie przychody na klienta. Zysk netto jednak spadł.

Operator kablowy sprzedał już ponad milion usług. Wzrosły też średnie przychody na klienta. Zysk netto jednak spadł.

Multimedia Polska miały w pierwszym kwartale niższy zysk netto, niż przed rokiem. Przedstawiciele spółki zapewniają jednak, ze przed rokiem wynik był podwyższony o odroczony podatek. Zysk netto operatora wyniósł w pierwszym kwartale tego roku 15,8 mln zł, a rok wcześniej — 16,5 mln zł.

Przychody Multimediów wyniosły 115 mln zł (przed rokiem 100 mln zł). EBITDA wzrosła z 49,5 mln zł do 56,6 mln zł.

Andrzej Rogowski, prezes spółki, poinformował, że na koniec marca Multimedia miały 638 tys. abonentów. Spółka sprzedała w tym czasie ponad 29 tys. nowych usług, przekraczając milion.

— Zmartwiłbym się, gdybyśmy pod koniec tego roku nie sięgnęli 1,2 mln usług — deklaruje Andrzej Rogowski.

Spółka pochwaliła się też, że w pierwszym kwartale ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) wzrosło do 58,5 zł z 57,8 zł rok wcześniej. Było to możliwe m.in. dzięki nowym produktom, takim jak telewizja na żądanie oraz sprzedaży usług w pakietach.

Łączne inwestycje Multimediów Polska w pierwszym kwartale wyniosły 58,1 mln zł wobec 92,5 mln zł rok wcześniej. Większość tej kwoty stanowiły wydatki na budowę i modernizację sieci oraz podłączenie nowych abonentów. 6 mln zł przeznaczono na akwizycje sieci innych operatorów. Przejęcia będą kontynuowane. Prezes zapowiedział, że obecnie spółka rozmawia z około 30 firmami różnej wielkości. Do końca roku sukcesem powinny zakończyć się negocjacje z 5-6 firmami. Multimedia chcą w tym roku wydać na inwestycje około 160 mln zł, jednak ta kwota nie zawiera pieniędzy na przejęcia. W ich przypadku nie ma górnego limitu.

O zakupach spółka rozmawia także w stolicy. Nie zależnie od ich efektów lada dzień wystartuje na tym najbardziej prestiżowym rynku.

— Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia aktywnych działań marketingowych i sprzedażowych w Warszawie — deklaruje prezes.