Operator sieci kablowej przejął spółkę z Tarnowa i ostrzy sobie zęby na kolejne transakcje. Czuje ożywienie.
Operator sieci kablowej przejął spółkę z Tarnowa i ostrzy sobie zęby na kolejne transakcje. Czuje ożywienie.
Operator sieci kablowej przejął spółkę z Tarnowa i ostrzy sobie zęby na kolejne transakcje. Czuje ożywienie.
Operator sieci kablowej przejął spółkę z Tarnowa i ostrzy sobie zęby na kolejne transakcje. Czuje ożywienie.
Zaczęło się dziać — tak sytuację na rynku operatorów kablowych komentuje Andrzej Rogowski, prezes Multimediów.
Wie, co mówi. Jego firma przejęła wczoraj Internet Solutions z Tarnowa. To jeden z większych operatorów na tym rynku, oferujący 18 tys. usług, na które składa się 8 tys. usług głosowych, 8 tys. internetowych i 2 tys. TV. Ma około 10 tys. użytkowników. Multimedia nie ujawniły wartości transakcji.
— To dla nas ważna akwizycja, bo pozwala nam umocnić się na tarnowskim rynku — podkreśla Andrzej Rogowski.
Multimedia są już obecne w Tarnowie poprzez własną sieć.
— Spodziewamy się sporych synergii. Przejmowana spółka działa na infrastrukturze Telekomunikacji Polskiej, więc uzyskamy nowe punkty styku — zapewnia Anetta Kolasińska, dyrektor finansowy Multimediów.
Apetyt firmy na przejęcia wciąż jest niezaspokojony. Taka specyfika branży.
— Konsolidacja na rynku operatorów kablowych jest nieunikniona. Zastanawiamy się nad różnymi konfiguracjami z naszym udziałem, przy czym chodzi raczej o transakcje, w których to my zachowamy kontrolę — zaznacza Andrzej Rogowski.
Na celowniku są operatorzy z dużych miast, ale zarząd nie ujawnia, z kim rozmawia. Transakcjom sprzyjają rozsądniejsze oczekiwania po stronie sprzedających. Przykład? Właśnie tarnowska transakcja.
— Po raz pierwszy rozmawialiśmy z tą firmą już 2-3 lata temu, ale nie byliśmy wtedy w stanie zaakceptować oczekiwań cenowych. Teraz cena jest rozsądna — tłumaczy Andrzej Rogowski.
Ożywieniu na rynku przejęć towarzyszy ruch na rynku usług kablowych. W pierwszym półroczu Multimedia zwiększyły przychody o 9 proc., do 27 mln zł, co przełożyło się na poprawę zysków. Zysk EBITDA (oczyszczony z wydarzeń jednorazowych) wzrósł o 18 proc. do 146 mln zł, a zysk netto — o 43 proc., do 37 mln zł.
Podpis: GRA