Mundialowe pamiątki dobrym biznesem

DI, PAP
24-06-2014, 11:12

FIFA razem z brazylijskim gigantem medialnym Globo zorganizowała dystrybucję pamiątek w czasie piłkarskich mistrzostw świata. W sprzedaży jest blisko dwa tysiące różnych wyrobów ze znaczkiem mistrzostw.

Można je kupić w 120 sklepach. Największy znajduje się na plaży Copacabana w Rio de Janeiro, tuż przy wejściu do FIFA Fan Fest. Ma aż 2 tys. m kw. Dzięki dobrej lokalizacji, nie tylko w pobliżu strefy kibica, ale i zawsze licznie odwiedzanej plaży Copacabana, ma mnóstwo klientów. Nawet o godzinie dziewiątej wieczorem jest w nim duży ruch.

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

"Pamiątki sprzedają się bardzo dobrze, ale niestety nie mogę się na ten temat wypowiadać" – powiedział PAP jeden z pracowników sklepu. "Najlepsza dzienna frekwencja zanotowana dotąd na Fan Feście w Rio wynosiła 41 tysięcy osób. To oficjalne dane, już publikowane. Każda z tych osób była naszym potencjalnym klientem. Więcej informacji może udzielić wyłącznie ktoś z Globo" - zastrzegł.

Globo to prawdziwy gigant medialny, najpotężniejszy w Ameryce Południowej. Właśnie jego wybrała FIFA na swojego partnera do dystrybucji licencjonowanych pamiątek podczas finałów w Brazylii. Klienci mają do wyboru aż 1900 rożnych przedmiotów ze znaczkiem mistrzostw świata. Najwięcej jest koszulek, czapek, toreb i plecaków w rożnych wersjach oraz maskotek – pancernika Fuleco.

Na pewno nie są to tanie pamiątki. Mały T-shirt dla kilkuletniego dziecka kosztuje aż 55 reali (1 real to w przybliżeniu 1,40 zł). Breloczek z głową Fuleco – 15 reali. Ten można przynajmniej wygrać. Trzy dziewczyny przebrane w stroje sędziowskie nadzorują konkurs dla klientów.

"Trzeba dwadzieścia razy podbić piłkę. W nagrodę dostaje się breloczek z maskotką" – poinformowała PAP Viviani, jedna z "sędzin”.

Tym, którym się nie uda, panie pokazują czerwoną kartkę i zapraszają do konkursu kolejnego uczestnika. Maskotka normalnych rozmiarów, o wysokości kilkudziesięciu centymetrów, kosztuje 79 reali.

W sklepie trudno znaleźć oficjalny program mistrzostw czy metalowy znaczek wydany na tę imprezę. Są za to okolicznościowe... wina. Normalne (kilka rożnych rodzajów) kosztują 50 reali. Ale jest też jeden ekskluzywny gatunek, przynajmniej jeśli chodzi o cenę. Za butelkę "Lidio Carraro” z emblematem mistrzostw trzeba zapłacić aż 580 reali.

"W Brazylii mamy kilka niezłych win, ale tego nie znam. Cena jest niewiarygodna!" - powiedział PAP Marcio, mieszkaniec Rio.

Z pewnością bardzo wysokie będą też przychody ze sprzedaży pamiątek podczas finałów w Brazylii, czyli zyski FIFA i Globo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

/ Mundialowe pamiątki dobrym biznesem