Murapol trzyma się planu

Deweloper wprowadził do sprzedaży więcej, niż planował w przyjętej rok temu strategii.

Od stycznia do końca listopada grupa Murapol podpisała 3285 umów na sprzedaż mieszkań, osiągając delikatnie słabszy wynik niż w analogicznym okresie 2018 r., kiedy klienci podpisali 3301 umów. Tym samym w 11 miesięcy spółka zrealizowała ok. 94 proc. rocznego planu, który zakładał sprzedaż 3,5 tys. mieszkań. Ogólnopolski deweloper z siedzibą w Bielsku-Białej najwięcej mieszkań sprzedał w Krakowie — 552, Katowicach — 506 i Wrocławiu — 367.

NIE POWIEJE CHŁODEM:
NIE POWIEJE CHŁODEM:
Nie widzę symptomów przegrzania rynku. Ceny materiałów lekko się stabilizują, jednak robocizna delikatnie drożeje. Nie przewiduję spowolnienia lub ochłodzenia w mieszkaniówce. W nowym roku mieszkania zapewne jeszcze podrożeją — mówi Nikodem Iskra, prezes Murapolu.
Fot. GK

— Kiedy rok temu ogłaszaliśmy strategię na najbliższe lata, wiedzieliśmy, że stawiamy sobie wysoko poprzeczkę, dlatego tym bardziej cieszy nas, że pierwszy rok jej realizacji skończymy z wynikami zbliżonymi lub przewyższającymi założone cele. Do listopada wprowadziliśmy do sprzedaży blisko 4,4 tys. mieszkań, przekraczając znacznie zakładany roczny plan — mówi Nikodem Iskra, prezes Murapolu.

Spółka przewidywała, że do sprzedaży wprowadzi do 4 tys. mieszkań, więc zrealizowała 126 proc. założeń. Na koniec listopada miała w budowie 6,6 tys. lokali w ramach 23 projektów na terenie 13 miast. Najwięcej „czterech kątów” deweloper stawia w Katowicach — 1,1 tys., Wrocławiu — 869 i Poznaniu — 821. Ponad 700 mieszkań wkrótce przybędzie na terenie Łodzi i Warszawy. Działki zgromadzone przez Murapol w banku ziemi pozwolą na budowę 18,7 tys. mieszkań.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Wartość banku ziemi na koniec listopada 2019 r. wyniosła ok. 612 mln zł netto, z czego grunty o wartości 334 mln zł stanowią własność grupy, zaś działki inwestycyjne o wartości 278 mln zł są zakontraktowane w formie umów przedwstępnych — mówi prezes Murapolu.

Poza dużymi metropoliami spółka chce rozwijać się w miastach regionalnych. Nikodem Iskra zapowiada stworzenie mocnego bastionu na Kujawach, gdzie planowana jest budowa 700 mieszkań w Bydgoszczy i 500 Toruniu. Spółka nie planuje jednak ekspansji na ścianę wschodnią i północny-zachód. We wrześniu deweloper uruchomił sprzedaż pierwszego projektu nieruchomościowego przeznaczonego na wynajem. Inwestycja Murapol Apartamenty Praskie oferuje 276 mieszkań o metrażu od 25 do 50 m kw. Firma od połowy roku sprzedaje też lokale usługowe z gwarancją najmu — zapewnia stały zwrot z inwestycji i pomoc w szukaniu najemcy. Debiut dewelopera na giełdzie został kolejny raz przesunięty, po tym jak w czerwcu Murapol przełożył IPO na przyszły rok.

— IPO jest przez nas rozważanie, jednak przy tym stanie giełdy i tak niskich wycenach to nie jest dobry moment na debiut. Bliżej nam będzie do powrotu na Catalyst niż debiutu giełdowego — mówi Iwona Sroka, członek zarządu dewelopera.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane