Na dobrym kursie

ALICJA BARBARA KLIMIUK, p.o. prezes Energa
opublikowano: 26-03-2018, 22:00

KOMENTARZ PARTNERA GIEŁDOWA SPÓŁKA ROKU 2017:

Wybór najlepszych z najlepszych na rynku kapitałowym budzi emocje. Co ma wpływ na pozycje danej spółki w rankingu, jakie czynniki decydują o zdobyciu zaszczytnego tytułu Giełdowej Spółki Roku? Walory typowo biznesowe, ekonomiczne spółki ocenia rynek, akcjonariusze, inwestorzy, gracze giełdowi. Ważny jest kurs akcji, obroty. Istotna jest ekonomia — wyliczenia, wykresy, prognozy, a dla inwestorów najważniejsze są dywidenda i stopa zwrotu.

W sporządzeniu rankingu udział wzięli specjaliści, analitycy giełdowi, doradcy, maklerzy, którzy na bieżąco oceniają akcje spółek. W istocie ich opinie, wyliczenia, prognozy i komentarze są brane pod uwagę w podejmowaniu decyzji przez inwestorów. Mają one także pewien mobilizujący wpływ na spółki, którym zależy, aby ich akcje były na wzrastającym kursie.

Zapewne także w pozycjonowaniu notowanych spółek przez uczestniczących w badaniach ankietowych specjalistów giełdowych te czynniki ilościowe miały istotne znaczenie. Jednakże w tej konkurencji — rywalizacji o laur — liczą się nie tylko wielkości mierzalne (wartość akcji, zainwestowany kapitał), istotna jest również jakość i pozycja danej firmy na rynku. Kryteria wystawiania not przez biorących udział w ocenie specjalistów zostały bowiem uszeregowane w kryteriach o charakterze jakościowym. Oceniano kompetencje zarządu spółki, innowacyjność produktów i usług, relacje inwestorskie, perspektywy rozwoju.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Co zatem ma wpływ na wskazanie, że w kolejnym rankingu dana spółka z grona świetnych wśród równych sobie zdobywa laur? Osiąganie sukcesu ma swoje tajemnice. To często jest mało widoczne, lecz konsekwentne działanie firmowych fachowców, którzy wraz z zarządami dbają, aby spółka osiągała jak najlepsze wyniki ekonomiczne — satysfakcjonujące akcjonariuszy zyski, perspektywy rozwoju, atrakcyjne oferty dla klientów. Jednakże oceniana jest także wartość dodana firmy — jako przyjazna klientom, także z misją prospołeczną, wspierająca pożyteczne inicjatywy gospodarcze i społeczne.

Spółki, prowadząc aktywną politykę rynkową, doskonalą swoją sprawność organizacyjną, skuteczność w osiąganiu celów i przeciwdziałaniu kryzysom, a w efekcie budują solidną pozycję w swojej dziedzinie i rozszerzają przewagi konkurencyjne. Praktyka codziennej aktywności biznesowej, wzbogacana o nowe doświadczenia i wyciągająca wnioski z okolicznościowych przypadków przekłada się na wartość rynkową całej firmy. Takie działanie przynosi efekty. Także Energa konsekwentnie stara się o satysfakcjonującą inwestorów dobrą pozycję na rynku. Spółka osiąga zamierzone cele m.in. dzięki optymalizacji i mądrym zmianom w zarządzaniu, mającym miejsce w 2017 r. pod kierownictwem ówczesnego prezesa Daniela Obajtka. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ALICJA BARBARA KLIMIUK, p.o. prezes Energa

Polecane