Na początek — eksport

ANNA STELMACH
opublikowano: 2014-01-21 00:00

Rok 2014 jest ważny dla branży produktów medycznych w kontekście planów ekspansji na rynki wschodzące, w tym szczególnie w Afryce i Azji.

Mają one ogromny, wciąż jeszcze nieodkryty potencjał. W strategii wchodzenia na tamte rynki lepiej na początku zaplanować głównie eksport, który dopiero z upływem czasu może prowadzić do tworzenia oddziałów, dokonywania lokalnych przejęć lub uruchamiania fabryk. Atutem i przewagą naszych firm nad koncernami międzynarodowymi jest elastyczność struktury, możliwości dostosowawcze, szybkość procesu decyzyjnego oraz zabezpieczenie logistyczne.

Niezbędna jest jednak aktywna działalność przygotowawcza. Sprawdzonym nie tylko w branży medycznej narzędziem penetracji nowych rynków i pozyskiwania klientów jest wystawiennictwo na targach międzynarodowych. Na specyficznych rynkach wschodzących ogromne znaczenie ma także szeroko rozumiany „parasol polityczny” i wspieranie polskiego biznesu podczas oficjalnych wizyt politycznych.

ANNA STELMACH

prezes medycznej centrali zaopatrzeniowej Zarys