Nadjeżdżają lokomotywy

opublikowano: 23-03-2017, 22:00

Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia, zarządzające głównymi aktywami kolejowymi Grupy Orlen, realizują program inwestycyjny.

Inicjatywa obu firm ma poprawić bezpieczeństwo i warunki pracy, a także znacząco zwiększyć dostępność techniczną i efektywność taboru lokomotyw. Program podzielony jest na etapy i dotyczy flot lokomotyw bocznicowych i przewozowych obu spółek. Inwestycje do 2020 r. sięgnąć mogą 300 mln zł. Obie spółki eksploatują około 50 lokomotyw stanowiących w większości ich własność. W programie założono zakup lub modernizację 22 lokomotyw. Pierwsze trzy poprawi do końca roku spółka Newag.

Łączna wartość zawartych umów wynosi 13 mln zł. Zmodernizowane lokomotywy wzmocnią możliwości przewozowe Grupy i poprawią warunki pracy, głównie przez niższą emisję hałasu. W nowych kabinach zostaną obniżone przedziały silnikowe, co znacząco poprawi widoczność, więc wpłynie na bezpieczeństwo manewrów. Ważnym efektem modernizacji będzie też zapewnienie pożądanych parametrów odnoszących się do ochrony środowiska, które regulują dyrektywy Unii Europejskiej w zakresie emisji CO 2, węglowodorów, tlenków azotu i cząstek stałych.

— Nowa strategia pozwoli nam podnieść efektywność, jakość i bezpieczeństwo usług. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się zająć operacjami bocznicowymi, gdyż wymiana wyeksploatowanego sprzętu przyniesie najwięcej wartości dodanej dla łańcucha dostaw PKN Orlen. Zdecydowaliśmy się postawić na polskiego dostawcę i polskie rozwiązania, gdyż oprócz sprawdzonej konstrukcji gwarantuje to nam zdecydowanie lepsze wsparcie serwisowe, a także możliwość wykorzystania własnych warsztatów naprawczych — twierdzi Andrzej Raszewski, prezes Orlen KolTrans.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu