Nakarm klienta w firmie

DI, DGP
03-08-2010, 10:50

Wydatki na poczęstunek dla kontrahentów w siedzibie firmy będą kosztem podatkowym. Ale lunch w restauracji - już nie - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Zapraszasz klienta do restauracji, bo tam przyjemniej rozmawia się o interesach? Oczywiście, rachunek regulujesz sam? Niestety, tego typu "inwestycje" nie stanowią wydatków związanych ze zwykłym prowadzeniem działalności, lecz mają charakter reprezentacyjny. I nie mogą być kosztem podatkowym firmy. Tak rozstrzygnęła Izba Skarbowa (IS) w Warszawie

Wydatki na lunch w restauracji nie będą kosztem.
Zobacz więcej

Wydatki na lunch w restauracji nie będą kosztem.

Co innego, jeśli podejmujesz klienta kawą, herbatą, słodyczami czy kanapkami w siedzibie spółki. Takie wydatki, o ile nie noszą znamion wystawności, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów - orzekła IS.

Nie ma znaczenia, że to kontrahenci wychodzą z propozycją spotkań na neutralnym gruncie. Wizyty w restauracjach wypełniają znamiona definicji reprezentacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, DGP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Nakarm klienta w firmie