Nakarmić czy przyodziać

Ulice handlowe

Na Zachodzie przy znanych ulicach handlowych prowadzą sklepy renomowane firmy odzieżowe. W Polsce królują restauracje, bary, kawiarnie i kluby. To wnioski z raportu CBRE, którego premiera odbędzie się podczas Shopping Center Forum CEE Edition. Jak czytamy na stronach retailnet.pl, w swoim poprzednim raporcie na temat ulic handlowych w Polsce CBRE przewidywało, że zagoszczą na nich również sklepy prestiżowych marek ze świata mody. Eksperci dostrzegali potencjał drzemiący na ulicach handlowych, które stanowią ciekawą alternatywę dla klasycznych formatów handlowych. Producenci ekskluzywnej odzieży zwykle chcą w ten sposób docierać do większej grupy klientów, ale również zademonstrować i podkreślić dobrą pozycję na rynku.

W 2017 r., chcąc zweryfikować własne prognozy, firma ponowne analizowała trendy wśród najemców lokali przy ulicach handlowych. Okazało się, że zamiast rosnącego udziału najemców z sektora modowego i marek luksusowych, na głównych ulicach handlowych w Warszawie i Krakowie pozycję znacząco umocnił sektor gastronomiczny. Jego rozkwit najlepiej widać na ul. Nowy Świat w Warszawie, która ma szansę stać się „najdłuższą restauracją” współczesnej Europy. Aż 60 proc. lokali w tym miejscu prowadzą najemcy gastronomiczni, podczas gdy udział najemców modowych spadł o 3 proc. w stosunku do roku 2014 — piszą Agata Czarnecka, zastępca dyrektora, dział doradztwa i badań rynku CBRE, oraz Krystyna Waszak, konsultant, dział doradztwa i badań rynku CBRE.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Nakarmić czy przyodziać