Naturalne, eleganckie, surowe

Patrycja Otto
opublikowano: 25-03-2002, 00:00

Aktówki i nesesery wysokiej jakości muszą łączyć w sobie precyzję wykonania, praktyczność i elegancję. Biznesmeni często mają przy sobie spore ilości dokumentów czy przenośne komputery. Wnętrze teczek wyłożone jest najczęściej szlachetnymi materiałami, np. jedwabiem. Cechą wspólną wszystkich eleganckich dodatków jest dyskretna elegancja.

Osoby ceniące prostotę zainteresują wyroby firm Wittchen oraz Hugo Boss. Propozycje Kenzo są bardziej ekstrawaganckie.

— Skóra, z której zrobiona jest teczka, powinna wyglądać naturalnie, mieć jarzma, a w dotyku powinna być miła i ciepła. Dlatego najwyższej klasy teczki wykonane są z włoskich skór cielęcych. W środku powinno znajdować się wiele przegródek, kieszonek, miejsc na długopisy, kalkulator, telefon komórkowy i rzeczy osobiste. Są też modele, np. firmy Boss, które wyposażone są w zewnętrzną kieszonkę na telefon. Ważne, by znaki firmowe i zamki były stosunkowo słabo widoczne. Zresztą wszelkie ozdoby powinny być bardzo dyskretne. Od dawna za najbardziej eleganckie uważane są płaskie teczki, które wskazują, że użytkownik ma przy sobie tylko parę najważniejszych dokumentów. Oczywiście, trzeba dopilnować, by pasek, portfel, zegarek, buty i teczka, były w jednej konwencji i pasowały do siebie stylistycznie — mówi Jędrzej Wittchen.

— Wadą skóry z połyskiem jest mniejsza odporność na zarysowania, z drugiej jednak strony przy ważnych, biznesowych spotkaniach to właśnie błyszcząca skóra będzie bardziej odpowiednia. W tym roku niezwykle modna jest mieszana kolorystyka i jednoczesne wykorzystanie skóry matowej i połyskliwej. Zainteresowaniem cieszą się także wyroby z cieniowanej brązowej skóry — opowiada Łukasz Mozgała z Paradise Group, przedstawiciela marek Hugo Boss, Kenzo, Lecomte i Escada w Polsce.

Ceny eleganckich neseserów Kenzo czy Bossa zaczynają się od 4 tys. zł. Teczki Wittchena kosztują od 1 tys. zł.

Portfele

Większość dostępnych na naszym rynku portfeli została dostosowana do wielkości nowej waluty UE.

— Blisko 90 proc. tegorocznych portfelowych propozycji firm Boss i Kenzo to wyroby czarne. Modne jest również łączenie skóry z materiałem. Przeważają portfele z niewielką liczbą zatrzasków i suwaków, mające 8–10 schowków na karty kredytowe i osobną kieszonkę na bilon — mówi Łukasz Mozgała.

— W Polsce, na wzór mody zachodniej, biznesmeni coraz częściej noszą oddzielnie dokumenty, bilon i karty kredytowe. Takie rozwiązanie podyktowane przede wszystkim estetyką poza tym jest dużo bezpieczniejsze — sumuje Jędrzej Wittchen.

Za portfel Wittchena trzeba zapłacić około 200 zł. Cena portfeli marek Hugo Boss i Kenzo: 400–600 zł.

W podróży

Elegancki biznesmen w podróży służbowej otoczony jest różnego rodzaju eleganckimi dodatkami, jak krawaty w specjalnym etui, pieczątka w gustownym pojemniczku, okulary w wygodnym i bezpiecznym futerale, cygara w eleganckim pudełku. Etui na krawaty dodawane są w sklepach najczęściej jako prezent do zrobionych zakupów. Nie zabraknie również skórzanych waliz na kółkach z wysuwaną rączką (2,5–4 tys. zł) czy tzw. przenośnych szaf ubraniowych, których cena niejednokrotnie przekracza 2 tys. zł. Oferta rynku pozwala dobrać wielkość walizki do długości wyjazdu.

— W kolekcji Boss i Kenzo zdecydowanie dominuje czarny kolor walizek. W przypadku pokrowców na garnitury wymienionych firm, w Polsce dostępne są tylko wykonane z tkanin. Na sezon wiosenno-letni — z lnu, zaś na jesienno-zimowy chroniące przed deszczem i śniegiem — z materiałów syntetycznych — informuje Łukasz Mozgała.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Otto

Polecane