nc+ kupuje Kino Świat

opublikowano: 18-08-2019, 22:00

Właściciel platformy ma przejąć 70 proc. udziałów w największym dystrybutorze filmowym w Polsce.

1200 produkcji kinowych i telewizyjnych, trwających łącznie ponad 2000 godzin — taki portfel ma trafić do ITI Neovision, operatora platformy nc+, po zamknięciu transakcji przejęcia pakietu kontrolnego w spółce Kino Świat. W środę operator cyfrowy poinformował, że zawarł przedwstępną umowę kupna 70 proc. udziałów w dystrybutorze filmowym. Finalizacja transakcji, której wartości nie ujawniono, ma być możliwa po uzyskaniu zgody UOKiK. Dzięki planowanej transakcji platforma nc+ stanie się dystrybutorem katalogu Kino Świat.

Fundamentem biznesu ITI Neovision, którym od dwóch miesięcy kieruje
Edyta Sadowska, jest platforma cyfrowa nc+ i telewizyjne kanały premium. Teraz
firma wzbogaci się o szeroki katalog dystrybutora Kino Świat
Zobacz więcej

POSZERZENIE SPEKTRUM:

Fundamentem biznesu ITI Neovision, którym od dwóch miesięcy kieruje Edyta Sadowska, jest platforma cyfrowa nc+ i telewizyjne kanały premium. Teraz firma wzbogaci się o szeroki katalog dystrybutora Kino Świat Fot. ARC

„Znajdują się w nim niekwestionowani liderzy w kategorii frekwencji, jak np. »Kler« Wojciecha Smarzowskiego — film z najlepszym otwarciem wśród polskich filmów w historii i najwyższą widownią kinową od 19 lat (5,2 mln widzów), a także »Listy do M. 3« (ponad 3 miliony widzów) oraz największe hity Patryka Vegi, w tym »Pitbull. Niebezpieczne kobiety« (2,9 mln widzów)” — podał operator platformy nc+.

Kino Świat oprócz dystrybucji zajmuje się też koprodukcją filmów polskich i zagranicznych.Spółka miała w ubiegłym roku 212,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 47 proc. w porównaniu do 2017 r. Do tej pory 66 proc. udziałów w Kinie Świat należało do Tomasza Karczewskiego, 22 proc. miał Marcin Piasecki, a 12 proc. — spółka Alabany Support. Po transakcji, zgodnie z komunikatem nc+, 30 proc. udziałów ma pozostać w rękach Tomasza Karczewskiego i Marcina Piaseckiego, którzy nadal będą zarządzali spółką.

2,2 mln Tylu abonentów na koniec 2018 r. miała platforma nc+

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu