Liczba pozyskanych subskrybentów przez serwis Netflix w czwartym kwartale 2021 r. okazała się niższa niż oczekiwał rynek, co doprowadziło do 11 proc. przeceny akcji w handlu posesyjnym.
Fot. Tumisu/Pixabay
Liczba pozyskanych subskrybentów przez serwis Netflix w czwartym kwartale 2021 r. okazała się niższa niż oczekiwał rynek, co doprowadziło do 11 proc. przeceny akcji w handlu posesyjnym.
Amerykański gigant streamingu wideo poinformował, że w okresie październik-grudzień zeszłego roku liczba abonentów zwiększyła się o 8,28 mln. Tymczasem rynek oczekiwał wartości na poziomie 8,39 mln.
Przychody spółki wyniosły natomiast 7,71 mld USD rosnąc z 6,6 mld rok wcześniej i pokryły się z prognozami. Jeszcze lepiej zaprezentował się wypracowany zysk na akcję, który wyniósł 1,33 USD przy medianie prognoz 82 centy. Rok wcześniej było to 1,19 USD.
Netflix pozyskał ponad 36 mln klientów w 2020 r. i 18,2 mln w 2021 r. Na koniec 2021 serwis miał łącznie 221,8 mln subskrybentów.
Prognozy analityków zakładały do tej pory, że wzrost liczby abonentów Netflixa ustabilizuje się i powróci do tempa sprzed pandemii.
Z kolei projekcja samej spółki na I kwartał 2022 r. zakłada przychody w kwocie 7,903 mld USD i EPS na poziomie 2,86 USD. Liczba nowych abonentów ma wzrosnąć o zaledwie 2,5 mln. Również ta prognoza rozczarowała część inwestorów i analityków.