Netflix nie spełnił oczekiwań odnośnie liczby nowych abonentów

Tadeusz Stasiuk, Reuters
opublikowano: 20-01-2022, 22:19

Liczba pozyskanych subskrybentów przez serwis Netflix w czwartym kwartale 2021 r. okazała się niższa niż oczekiwał rynek, co doprowadziło do 11 proc. przeceny akcji w handlu posesyjnym.

Fot. Tumisu/Pixabay

Amerykański gigant streamingu wideo poinformował, że w okresie październik-grudzień zeszłego roku liczba abonentów zwiększyła się o 8,28 mln. Tymczasem rynek oczekiwał wartości na poziomie 8,39 mln.

Przychody spółki wyniosły natomiast 7,71 mld USD rosnąc z 6,6 mld rok wcześniej i pokryły się z prognozami. Jeszcze lepiej zaprezentował się wypracowany zysk na akcję, który wyniósł 1,33 USD przy medianie prognoz 82 centy. Rok wcześniej było to 1,19 USD.

Netflix pozyskał ponad 36 mln klientów w 2020 r. i 18,2 mln w 2021 r. Na koniec 2021 serwis miał łącznie 221,8 mln subskrybentów.

Prognozy analityków zakładały do tej pory, że wzrost liczby abonentów Netflixa ustabilizuje się i powróci do tempa sprzed pandemii.

Z kolei projekcja samej spółki na I kwartał 2022 r. zakłada przychody w kwocie 7,903 mld USD i EPS na poziomie 2,86 USD. Liczba nowych abonentów ma wzrosnąć o zaledwie 2,5 mln. Również ta prognoza rozczarowała część inwestorów i analityków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane