Netflix pomógł sprzedać jogurt

opublikowano: 03-09-2018, 22:00

Niezamierzone „lokowanie produktu” w produkcji Netfliksa może wymieść z półek sklepów jogurt marki Yakult — napisał Bloomberg.

Okazuje się, że jeśli producent chce trafić do nastolatków, nie musi ani wykazać się drogim kontraktem, ani błyszczeć nazwą marki na ekranie telewizora. Po pierwsze, lepiej w tym wypadku postawić na Netfliksa, po drugie — wystarczy pokazać kształt butelki. Reakcja fanów nowej komedii romantycznej pt. „To All the Boys I’ve Loved Before” była błyskawiczna. W filmie pojawia się napój, opisany jako „koreańskie jogurtowe smoothie”. Widzom to wystarczyło — rozpoznali w nim produkt firmy Yakult Honsha. Po emisji odcinka, w którym siostra głównej bohaterki pije jogurt z butelki o dość nietypowym kształcie, na Twitterze zaczęły pojawiać się posty na ten temat — zauważył Marki Bachman z M Science’s TickerTags, firmy researchingowej, która bada wpływ social mediów na kondycję spółek.

Widzowie rozpoznali w nim markę Yakult.

— Biorąc pod uwagę, że błyskawicznie rośnie liczba cytatów, w których używane jest słowo Yakult, jesteśmy przekonani, że producent zyskał bardzo dużo w kontekście rozpoznawalności marki. To powinno wywindować wyniki sprzedaży — mówi Marki Bachman.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Netflix pomógł sprzedać jogurt