NFI EMF bardziej cyfrowy

KL
opublikowano: 2011-02-25 00:00

Firma mocniej wchodzi w nowoczesną dystrybucję. Po e-bookach kupiła e-Muzykę.

Firma mocniej wchodzi w nowoczesną dystrybucję. Po e-bookach kupiła e-Muzykę.

NFI EMF kilka dni temu zapowiedział, że będzie przejmował — i pierwsze przejęcie już jest. Odkupił od dotychczasowych akcjonariuszy notowaną na New Connect spółkę e-Muzyka. Akcje — w sumie 61,49 proc. — sprzedawali m.in. Capital Partners, IQ Partners i CDM Capital Partners. Dostali za nie 7,6 mln zł. Dodatkowo NFI EMF ma prawo wykupu 14,63 proc. akcji należących do prezesa e-Muzyki — Roberta "Grażdana" Knazia, który pozostaje w firmie.

"Nabycie e-Muzyki — największego gracza w dystrybucji muzyki cyfrowej na polskim rynku — znacząco umocni pozycję EMF jako dystrybutora kontentu cyfrowego na rynku polskim" — napisano w komunikacie.

E-Muzyka działa jako dystrybutor w kanale business to business. Nadal będzie sprzedawać treści, m.in. operatorom telefonii komórkowej, telewizjom kablowym i dystrybutorom detalicznym.

Maciej Szymański, prezes Grupy Empik Media Fashion, wyjaśnia, że inwestycja w e-Muzykę pozwoli spółce m.in. na dołączenie do oferty książek elektronicznych oferty muzyki cyfrowej. W kwietniu 2010 r. EMF, poprzez Empik, kupił 51 proc. udziałów w spółce Virtualo, działającej na rynku e-booków i audiobooków