Nie samymi panelami żyje Solenerga

  • Mikołaj Śmiłowski
opublikowano: 28-07-2021, 18:45

Dostawca energii ze źródeł odnawialnych planuje przeprowadzenie emisji akcji w IV kwartale 2021 r. i debiut na NewConnect.

2020 to rok fotowoltaiki, ale 2021 r. będzie rokiem pomp ciepła - zapowiadał w październiku ubiegłego roku Andrzej Jurczak, prezes Grodna. Kilka dni temu Dawid Zieliński, prezes Columbusa Energy przyznał, że dla rynku mikroinstalacji PV I półrocze 2021 było bardzo trudne, a rynek konsumencki spadł o 40-50 proc. Dobrze sprzedawały się natomiast pompy ciepła.

Z prądem:
Z prądem:
Solenerga, kierowana przez Łukasza Ciołkowskiego, stawia na sprzedaż pomp ciepła. To tendencja obserwowana w całej branży OZE.
materiały prasowe

Na bardziej sprzyjające wiatry przestawia się też Solenerga, planująca emisję akcji (tradycyjną lub poprzez crowdfunding). Firma dotychczas zajmowała się instalacjami PV, a teraz potencjał widzi w produkcji i dystrybucji pomp ciepła. Szczegóły oferty zostaną przedstawione po zakończeniu procesu zmiany profilu spółki, którego termin przewidziany jest na wrzesień. W 2022 r. spółka planuje wejść na New Connect.

Pieniądze są spółce potrzebne na rozwój dwóch nowych kanałów sprzedaży, stworzenie magazynu, zatowarowanie, rozwój technologii voicebot oraz pozyskanie i szkolenie tzw. partnerów premium.

- Partner premium to przedsiębiorca, który zdecyduje się podpisać z nami umowę o współpracy. Umowa pozbawiona będzie kar i zakazu konkurencji. Każdego przedsiębiorcę przeszkolimy poprzez platformę e-learningową. Liczymy, że w ciągu roku pozyskamy 300 partnerów, by następnie ta liczba powiększyła się do 2000. Jesteśmy na to gotowi dzięki pełnej automatyzacji systemów sprzedaży - mówi Łukasz Ciołkowski, prezes Solenergi.

W celu automatyzacji sprzedaży, poza własnym systemem CRM, spółka zainwestowała w voicebota, automatycznego doradcę klienta który rozpoznaje mowę klienta, odpowiada na pytania zgodnie z szablonem oraz przekierowuje potencjalnego kupca do pracownika wyspecjalizowanego w aspekcie, na temat którego informacji potrzebuje klient.

- Automatyzacja procesów jest kapitałochłonna, ale jej wdrożenie znacznie usprawnia działalność spółki - mówi Andrzej Zazdrosiński, członek zarządu.

Solenerga planuje inwestycję w magazyn, w którym akumulowany będzie sprzęt jako zabezpieczenie przed zaburzeniem łańcucha dostaw.

- Żeby zminimalizować ryzyko braku towarów, planujemy rozbudować zaplecze magazynowe które zabezpieczy nas na wypadek przerwy w dostawie produktów. To zapewni nam zabezpieczenie na wypadek częściowego zaburzenia bądź kompletnego zatrzymania dostaw od naszych kontrahentów – dodaje Andrzej Zazdrosiński.

Firma rozpoczęła działalność zaledwie w styczniu ubiegłego roku. Od początku skupiała się na sprzedaży instalacji fotowoltaicznych poprzez dwa kanały dystrybucji. Oprócz bezpośredniego kontaktu pracownika handlowego z klientem sprzedaż odbywała się w punktach franczyzowych, pierwszych dla tego typu działalności w Polsce. Obsługa obejmuje klientów indywidualnych i biznesowych. Przychody w 2020 r. wyniosły 4 mln zł.

W 2021 r. oferta spółki powiększyła się o pompy ciepła. W pół roku od rozpoczęcia dystrybucji sprzedano 120 pomp ciepła o łącznej wartości 3,7 mln zł. Dla porównania, w tym samym okresie wartość sprzedanych przez spółkę paneli fotowoltaicznych wyniosła 4,2 mln zł.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane