Niemcy wejdą do Dromexu

Katarzyna Jaźwińska
opublikowano: 12-04-1999, 00:00

Niemcy wejdą do Dromexu

A JEDNAK WCHODZĄ: Już 16 marca pisaliśmy, że DA wejdzie do stołecznego holdingu. Mimo późniejszych zaprzeczeń krajowych spółek informacja się potwierdza.

Jutro NWZA Dromexu powinno podwyższyć kapitał spółki o 50 mln zł. Pakietem zainteresowany jest Deutsche Asphalt.

15 października 1997 roku akcjonariusze Dromexu zobowiązali się do podwyższenia kapitału spółki o 150 mln zł. Do tej pory zainwestowali już w stołeczną firmę drogową 100 mln zł. 13 kwietnia planowane jest kolejne, o 50 mln zł, podwyższenie kapitału w Dromeksie. Możliwe jednak, że dojdzie do niego później. Decyzja zapadnie dzisiaj. Ostatecznie kapitał spółki sięgnie 182,4 mln zł. W przejęciu nowych akcji, zgodnie z ustaleniami, nie będą uczestniczyli Skarb Państwa (obecnie właściciel 1,23 proc. akcji Dromexu) i pracownicy (3,67 proc.). Emisja miała być zaadresowana do Budimexu (dziś ma 39,23 proc. akcji), Handlowego-Inwestycje (27,34 proc.) i Poland Growth Fund Limited (28,53 proc.).

Tymczasem Deutsche Asphalt potwierdził, że interesuje się udziałem w jutrzejszej transakcji. Na razie nie wiadomo, jaki pakiet udziałów obejmie niemiecka firma. Nieoficjalnie mówi się, że Deutsche Asphalt przejmie akcje, które miały trafić do Budimexu. Firma ta prawdopodobnie nie będzie już głównym udziałowcem stołecznych drogowców. Józef Gorczański, prezes Dromexu nie miał czasu, by skomentować te informacje.

Obiecująca fuzja

Dromex współpracuje z niemieckim partnerem przy realizacji dwóch kontraktów drogowych na autostradzie A-4 Wrocław-Gliwice. Koszt budowy całego odcinka szacuje się na 1,7 mld zł. Droga będzie oddana w 2001 roku.

Stołeczna spółka ma zamiar uczestniczyć w przetargach na budowę obwodnic Poznania i Krakowa. Łączną wartość realizacji odcinków, do których pretenduje Dromex, spółka szacuje na 1 mld zł.

Wcześniej członkowie zarządu stołecznego holdingu skarżyli się, że w przetargach na budowę krajowych dróg dyskryminowane są polskie firmy drogowe. Fuzja z Deutsche Asphalt powinna umocnić pozycję Dromexu w rozgrywkach o nowe odcinki autostrad.

Wyniki bardzo złe

Krajowa spółka bardzo potrzebuje wsparcia zagranicznego inwestora. Dromex, który w 1998 r. otrzymał od jednej z organizacji biznesowych tytuł „Firmy roku”, zanotował wówczas stratę przekraczającą 50 mln zł.

SZANSA: Fuzja Dromexu, zarządzanego przez Józefa Gorczańskiego, z niemieckim DA jest jedyną szansą, by warszawski holding budował nowe autostrady fot. Borys Skrzyński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Jaźwińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Niemcy wejdą do Dromexu