Nieruchomości na Klikmapie

opublikowano: 13-02-2015, 00:00

Free Sky gromadzi agencyjne ogłoszenia o sprzedaży i najmie nieruchomości. Stawia na automatyzację pracy.

Po półtora roku od uruchomienia Klikmapa.pl — internetowa, ogólnopolska wyszukiwarka nieruchomości, stworzona przez rzeszowską firmę Free Sky — zdołała uplasować się na dziewiątej pozycji w Polskim Badaniu Internetu w kategorii „Mapy i lokalizatory” (Gemius, Megapanel 10.2014). Koncept, stworzony i rozwijany przez dwóch wspólników, Bartłomieja Rakszawskiego oraz Jacka Pieniążka, ma ułatwiać użytkownikom indywidualnym odnajdywanie w internecie ofert kupna, sprzedaży czy wynajmu nieruchomości. Agencjom natomiast zapewnić automatyzację pracy.

— Stworzyliśmy autorski system, który pozwala na automatyczne pobieranie i aktualizowanie ogłoszeń wystawianych przez współpracujące z nami agencje nieruchomości. Jego zaleta: pracownicy agencji nie muszą za każdym razem eksportować danych czy ręcznie usuwać zdezaktualizowanych ofert. Dostosowanie skryptu Klikmapy do systemów informatycznych, w jakich pracują agencje, bierzemy na siebie — wyjaśnia Bartłomiej Rakszawski.

Tak zgromadzony pakiet ogłoszeń prezentowany jest na internetowej mapie, co ułatwia wyszukiwanie działki, domu lub mieszkania w konkretnej miejscowości czy dzielnicy. Dotychczas firmie udało się nawiązać współpracę z ok. 1200 biurami pośrednictwa nieruchomości i dojść do poziomu ok. 8 tys. wejść na stronę dziennie. Klikmapa jest narzędziem darmowym, zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i dla agencji nieruchomości, chcących promować swoje oferty w obrębie wyszukiwarki.

Obecnie, po okresie testowym, firma pracuje nad nowym modelem biznesowym, który pozwoli stworzyć wokół narzędzia opłacalny biznes. Free Sky w najbliższym czasie skoncentruje się również na zmianie szaty graficznej i poprawie funkcjonalności swojej wyszukiwarki.

— Wszystkie obecnie dostępne funkcjonalności pozostaną darmowe. Od agencji nadal nie będziemy pobierać opłat za zamieszczanie ogłoszeń w serwisie i ich aktualizację, a od użytkowników za korzystanie z wyszukiwarki. Planujemy natomiast wprowadzenie dodatkowych, płatnych już funkcjonalności dla agencji, myślimy o stworzeniu miejsc na reklamę, z których mogłyby korzystać zarówno agencje nieruchomości, jak i deweloperzy, naszym partnerom dodatkowo chcemy zaproponować pomoc w promocji ich ogłoszeń na rynku lokalnym. Na razie jednak nie mogę ujawnić szczegółów— wyjaśnia Bartłomiej Rakszawski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Nieruchomości na Klikmapie