Nissan ponoć rozważa sprzedaż udziałów w Mitsubishi

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 16-11-2020, 13:09

Koncern Nissan Motor bada możliwość sprzedaży części lub całości posiadanego pakietu 34 proc. udziałów w konkurencyjnej marce Mistubishi Motors, poinformowała agencja Bloomberg, na która powołuje się Reuters.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Anonimowe źródła agencji podkreślają, że może to doprowadzić do poważnej zmianie w aliansie, w którym uczestniczy też francuski producent samochodów, Renault.

Zarówno Nissan, jak i Mitsubishi w odrębnych oświadczeniach przesłanych Reutersowi zastrzegły, że nie rozpatrywane są żadne zmiany kapitałowe. Dodatkowo rzecznik Mitsubishi stwierdził, że firma chce nadal kontynuować współpracę z sojusznikami.

Trójstronny sojusz został stworzony przez Carlosa Ghosna, który w niesławie został usunięty z kierowniczej posady w 2018 r. i aresztowany w związku z nieprawidłowościami finansowymi.

Nissan, który w 43 proc. należy do Renault, obniżył w zeszłym tygodniu prognozę strat operacyjnych na rok do marca 2021 r. o 28 proc. czemu sprzyjało odrodzenie się popytu, zwłaszcza w Chinach. Mitsubishi Motors, to szósty pod względem wielkości japoński producent samochodów. Koncern spodziewa się straty operacyjnej w wysokości 140 mld jenów w bieżącym roku obrotowym.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane