NN i Lux Med chcą namieszać na rynku polis zdrowotnych

Agnieszka MorawieckaAgnieszka Morawiecka
opublikowano: 2024-11-26 20:00

Ubezpieczyciel specjalizujący się w polisach na życie i oszczędzaniu na emeryturę dzięki partnerstwu z liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych chce w ciągu trzech lat przekonać do siebie co najmniej 60 tys. nowych klientów.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ilu Polaków ma prywatną polisę zdrowotną
  • ile nowych polis sprzedał NN w pierwszym miesiącu
  • z jakim operatorem medycznym grupa NN współpracuje na innych rynkach

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce jest zdominowany przez płatności fee for service (płatność za usługę) oraz abonamenty medyczne, w ramach których usługi są realizowane przez duże sieci. Od czasów pandemii dynamicznie rośnie jednak liczba osób, które decydują się na polisy zdrowotne. Na koniec czerwca prywatne ubezpieczenie miało 5,1 mln Polaków, którzy wydali na nie prawie 1 mld zł – prawie o 26 proc. więcej niż rok wcześniej.

O nowych klientów w Polsce chcą zawalczyć Nationale-Nederlanden (NN). Jego holenderski właściciel, NN Group, współpracuje z partnerami medycznymi na kilku rynkach europejskich, m.in. w Hiszpanii, w której ma strategiczne partnerstwo z Sanitas, czyli spółką należącą do brytyjskiej grupy Bupa. W skład tej grupy wchodzi też największy na polskim prywatnym rynku ochrony zdrowia Lux Med.

- Nie było na polskim rynku rozwiązania hybrydowego, które łączyłoby zabezpieczenie finansowe z realną opieką medyczną. Chcemy być pierwszym ubezpieczycielem na życie, który holistycznie wspiera klienta i personalizuje rozwiązania – mówi Paweł Kacprzyk, prezes NN.

W ramach programu wsparcia w chorobie Lux Med zapewni posiadaczom ubezpieczenia NN dostęp do konsultacji specjalistycznych (19 chorób określonych w polisie) z 26 dziedzin oraz 667 procedur diagnostycznych – od badań laboratoryjnych po zaawansowaną diagnostykę obrazową. Drugi komponent to leczenie operacyjne obejmujące 177 schorzeń pod opieką koordynatora. Trzeci i czwarty dotyczy produktów ochronnych NN na wypadek poważnej choroby oraz w przypadku częściowej lub całkowitej utraty samodzielności. Klienci mają możliwość wyboru komponentów, co wpływa na końcową cenę polisy.

W wyniku partnerstwa NN i Lux Medu pacjenci uzyskają dostęp do szerokiej gamy usług zdrowotnych – od szybkiej diagnostyki po leczenie operacyjne w ponad 300 placówkach i 16 szpitalach Lux Medu oraz sieci 3 tys. placówek partnerskich.

Ubezpieczyciel w ciągu miesiąca sprzedał 1,4 tys. nowych polis i ocenia ten wynik jako duży sukces. W ciągu trzech lat NN chce zwiększyć tę liczbę do co najmniej 60 tys. Na razie dystrybuuje je przez sieć własnych agentów, a w przyszłym roku rozpocznie sprzeda poprzez multiagencje.

- Udało nam się stworzyć coś unikatowego na rynku. Zaczynamy w Polsce mówić poważnie na temat ubezpieczeń zdrowotnych. Będzie trudno skopiować ten produkt. Mam nadzieję, że razem z Nationale-Nederlanden staniemy się liderem ubezpieczeń zdrowotnych – mówi Anna Rulkiewicz, prezeska Lux Medu.