Nowy gracz na rynku magazynów dla mężczyzn

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 20-09-2007, 00:00

Futbol.pl — to tytuł magazynu, który pod koniec września trafi do kiosków. Wydawca liczy na sprzedaż 80 tys. egzemplarzy. Eksperci są sceptyczni.

Futbol.pl — to tytuł magazynu, który pod koniec września trafi do kiosków. Wydawca liczy na sprzedaż 80 tys. egzemplarzy. Eksperci są sceptyczni.

Magazyn, którego głównym tematem będzie piłka nożna, zdaniem pomysłodawców wypełnia lukę na rynku.

— Żadne z obecnych na rynku pism nie opisuje w pełni pasji, jaką jest piłka nożna, a według badań, w Polsce jest 10 mln kibiców — mówi Aleksandra Jakubiec, dyrektor ds. marketingu i rozwoju w Carisma Entertainment Group — wydawcy Futbol.pl.

Futbol.pl będzie bardziej magazynem o piłkarzach, mniej o piłce.

— Nie będzie to magazyn tylko o samym sporcie. Chcemy odkrywać prywatne, pozasportowe życie piłkarzy. Opiszemy ich styl życia: w co się ubierają, co jedzą, czym jeżdżą. Futbol.pl będzie magazynem life-style’owym — dodaje Aleksandra Jakubiec.

Gwiazdy i płyty

Oprócz tekstów o bieżących wydarzeniach sportowych znajdą się w nim reportaże i sylwetki gwiazd. Przyciągać mają znane nazwiska. Felietoniści: Tomasz Lis, Tomasz Sianecki i Stefan Szczepłek i piłkarze, którzy relacjonować będą ligi zagraniczne: Artur Boruc, Łukasz Podolski, Zbigniew Boniek, Inaki Astiz i Ireneusz Jeleń. Redaktorem naczelnym jest Krzysztof Guzowski, przez lata związany z działem sportowym „Rzeczpospolitej”.

Wydawca nie ukrywa, że wabikiem mają tez być płyty DVD dodawane do każdego numeru. Na płycie będą mecze (w pierwszym numerze Polska-Portugalia z trwających eliminacji do ME). Dopełnieniem magazynu będzie portal futbol.pl.

Mężczyzna nie czyta

Wydawca liczy na sprzedaż 80 tys. egzemplarzy, przy nakładzie 200 tys. Gdyby się to udało, byłby w czołówce magazynów dla mężczyzn: średnia sprzedaż „CKM” to 97143, „Playboya” 70582, „Logo” 66452 i „Men’s Health” 64716. Eksperci są raczej ostrożni.

— Nie będzie mu łatwo. Mężczyźni niezbyt chętnie sięgają po magazyny. Ten rynek, podobnie jak rynek pism o tematyce sportowej, nie ma dużego potencjału, a obecne na nim od lat tytuły mają ugruntowaną pozycję. Dlatego nie liczyłbym na spektakularny sukces, ale jeśli będzie to dobrze robiony magazyn, zaoferuje nową jakość i treść to może znaleźć swoją niszę na rynku. Wiele zależy od wsparcia sprzedaży — mówi Maciej Godlewski, account director w domu mediowym Starcom.

Jeśli uda się osiągnąć zakładaną sprzedaż, tytuł szybko zacznie zarabiać.

— W magazyn zainwestujemy 3 mln zł i liczymy, że rentowność osiągniemy w połowie 2008 r. — mówi Aleksandra Jakubiec.

Wydawcą magazynu jest Carisma Entertainment Group. To debiut spółki na rynku magazynów. Do tej pory wydawała serie miesięczników z filmami DVD: „Kino Konesera”, „Kino Akcji”, „Kino Grozy”, „Kino Komedii” czy „M jak Miłość”. W 2005 r. miała 18 mln przychodów, a w 2006 r. już 30 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu