Nowy logotyp na nową rzeczywistość

Google, internetowy gigant, zmienia doskonale znane na całym świecie logo. Przy okazji kłania się nisko użytkownikom smartfonów.

Mała rączka najpierw zmazuje logo Google’a na stronie popularnej wyszukiwarki internetowej, a następnie pisze je na nowo - taką animacją koncern ogłosił światu zmianę swojego znaku. Nie dokonuje rewolucji, ale daleko posuniętą ewolucję. Nowe logo będzie zapewne rozpoznawalne tak jak dotychczasowe, ale nie trzeba mieć zbyt wprawnego oka, by zauważyć zmiany.  

Koncern korzysta z nowej czcionki, dzięki której litery są bardziej czytelne i wyraźniejsze - najlepiej widać to w przypadku pierwszej litery w nazwie, która funkcjonuje także jako skrócona wersja logo. Google nadal korzysta z czterech dotychczas znanych kolorów, czyli czerwonego, niebieskiego, żółtego i zielonego.  

W trakcie 17 lat istnienia koncern już kilkakrotnie wprowadzał zmiany w swoim logo. Ostatnia jest największa od 1999 r., którą przeprowadzono w początkowej fazie rozwoju. Zrezygnowano wtedy z wykrzyknika.  

Nowe logo jest ukłonem w stronę użytkowników urządzeń mobilnych i ma być lepiej widoczne na małych ekranach smartfonów i gadżetów do ubierania. Google sporo inwestuje w rozwój systemu operacyjnego Android, z którego korzysta wielu producentów inteligentnych telefonów i zegarków, a rynki te ciągle notują zwyżki.

Firma analityczna IDC podała w ostatnich dniach, że w 2015 r. producenci dostarczą na całym świecie 1,44 mld smartfonów, z czego aż 1,16 mld będą stanowiły urządzenia napędzane przez Androida, co daje ponad 80-procentowy udział w rynku. 

Smartwatch długo kojarzył się z niepotrzebnym gadżetem, który jest bardziej zachcianką niż realną potrzebą. Sporo zmieniło w momencie debiutu Apple Watcha, a prognozy mówią, że w najbliższych latach klienci będą kupować coraz więcej takich zegarków. Mają je w swojej ofercie nie tylko Apple i Samsung, ale także inni liczący się na rynku gadżetów gracze, jak LG Electronics, Sony, Motorola czy Asus. 

Zmiana logo Google’a jest sprawą kosmetyczną w przypadku identyfikacji korporacyjnej. W zeszłym miesiącu amerykański potentat internetu ogłosił jednak, że przeprowadzi organizacyjną rewolucję. Spółka Google będzie funkcjonowała jako jedna z wielu wchodzących w skład nowego koncernu o nazwie Alphabet. Pozostałymi będą m.in. laboratorium badawcze Google X, wehikuł inwestycyjny Google Ventures i firma Calico, której głównym celem jest poszukiwanie sposobów na przedłużenie życia ludzi.  

Szefem Google’a został Sundar Pichai, ceniony menedżer, prawa ręka założycieli koncernu i człowiek rozchwytywany na rynku przez headhunterów. Założyciele, czyli Larry Page i Sergey Brin, będą czuwać nad całym holdingiem Alphabet.  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Nowy logotyp na nową rzeczywistość