Prototyp o nazwie Crosslane Coupe to niewielki, dwudrzwiowy crossover. Oficjalnie samochód jest dla niemieckiej marki platformą do rozwoju napędu hybrydowego i wyznacznikiem przyszłego "języka stylistycznego", ale magazyn "Car" dowiedział się, że to po prostu przyszły model Q2.





Stylistyka prototypu rzeczywiście odbiega nieco od pozostałych produkowanych obecnie modeli z gamy "Q" (największy to SUV Q7, a także mniejsze Q5 i Q3). Mniej jest zaokrągleń, więcej kanciastych kształtów, co dodaje autu sportowego i agresywnego charakteru.
Pod maską Niemcy umieścili turbodoładowany trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra i dwie elektryczne jednostki. Razem układ daje moc 175 KM. Dzięki kompozytowej konstrukcji Crosslane Coupe waży niespełna 1400 kg, co nie jest złym wynikiem, jeśli weźmiemy pod uwagę ciężkie akumulatory litowo-jonowe, w które wyposażony jest ten samochód.