NYT: Facebook przekazał dane użytkowników 60 firmom

Katarzyna ŁasicaKatarzyna Łasica
opublikowano: 2018-06-04 13:28
zaktualizowano: 2018-06-04 13:29

Facebook podpisał w ciągu ostatnich 10 lat kilkadziesiąt umów na sprzedaż danych użytkowników producentom smartfonów i tabletów, informuje „The New York Times”.

Według doniesień dziennika, Facebook nawiązał co najmniej 60 umów o współpracy  z takimi firmami jak Apple, Amazon, Microsoft czy Samsung. Bez wyraźnej zgody użytkowników portalu społecznościowego , Facebook udostępnił ich dane osobiste w tym takie informacje jak status związku, preferencje polityczne, wykształcenie, wyznanie religijne czy też deklaracja udziału w nadchodzących wydarzeniach.

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg
Bloomberg

W reakcji na artykuł “The New York Times”, Facebook opublikował informację prasową, w której broni swojej polityki.

- Ci partnerzy podpisali umowy, które zapobiegały wykorzystaniu informacji z Facebooka w innym celu niż odtworzenie doświadczeń związanych z Facebookiem – wyjaśnia Ime Archibong, wiceprezes ds. partnerstwa produktowego w Facebooku.