Obierz kurs na szkolenie

opublikowano: 14-03-2013, 00:00

Zarządzanie: 34 szkolenia z biznesową wiedzą czekają na przedsiębiorców z sektora MSP w Akademii PARP. Wszystkie bezpłatne

Mniejsze firmy rzadko korzystają ze szkoleń. Przedsiębiorcy sami nie podwyższają kwalifikacji, ale też nie wysyłają na kursy swoich pracowników. Pytani o przyczynę odpowiadają wprost: „Nie stać nas”. W tej sytuacji ciekawym rozwiązaniem jest e-learning, czyli szkolenia internetowe, z których można korzystać o wybranej przez siebie porze, przeznaczając na nie dowolną ilość czasu. Jest to sposób bardzo wygodny — wystarczy tylko komputer z dostępem do sieci.

Szkolenie polega nie tylko na bezwiednym wpatrywaniu się w monitor — jeśli uczestnicy mają pytania, kierują je do ekspertów i tutorów, którzy wyjaśniają wszystkie wątpliwości i prowadzą przez kolejne moduły kursu. Taką metodę poszerzania swoich kwalifikacji daje Akademia PARP stworzona przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Ma ona w ofercie już 34 interaktywne oraz multimedialne szkolenia i — co ważne — z każdego uczestnicy korzystają za darmo.

— Akademia PARP jest przeznaczona dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, jak i osób dopiero planujących własną działalność gospodarczą. Jej cel to darmowe upowszechnienie dostępu do wiedzy biznesowej. W ten sposób wiele firm z sektora MSP może po raz pierwszy pozwolić sobie na wysokiej jakości szkolenia operujące przykładami z praktyki biznesoweji dostosowane do polskiego rynku. Kursy Akademii zostały dopasowane merytorycznie do potrzeb małych firm, a informacje są przedstawiane w sposób przystępny i praktyczny — mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.

Brak motywacji? Pomogą

W ofercie Akademii są szkolenia z różnych obszarów tematycznych: od finansowo- -prawnego przez zarządzanie strategiczne i operacyjne po umiejętności menedżerskie i osobiste. Nie brakuje też zajęć dotyczących marketingu i sprzedaży oraz otoczenia biznesu. Nowości, które dołączyły do zestawu w ostatnich miesiącach, to „Blended learning”, „Ekologiczny biznes” oraz „Podatek VAT 2013”.

Szkolenie Akademii PARP składa się z kilka modułów, czyli zestawów lekcji. Każda to średnio 20-30 minut — jeśli poświęcamy tyle czasu codziennie, kurs ukończymy w ciągu miesiąca.

— Uczestnicy biorą udział w interaktywnych ćwiczeniach doskonalących, w których jest wiele odniesień do biznesowej praktyki. Kiedy jeden moduł się kończy, można sprawdzić swoją wiedzę za pomocą testu — mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Aktywność osób uczestniczących w kursach jest podtrzymywana przez opiekunów — obserwują oni bieżące postępy i motywują do udziału. Można od nich uzyskać pomoc przez infolinię dostępną w godz. 8-20 przez sześć dni w tygodniu lub drogą e-mailową. To niejedyne wsparcie. Poza opiekunami w Akademii działają tutorzy — merytoryczni eksperci w dziedzinach prezentowanych podczas szkoleń. Wielu z nich uczestnicy mogą poznać „na żywo”.

Podczas nauki za pomocą e-kursu to tutorzy najczęściej udzielają odpowiedzi na szczegółowe pytania. Jeśli ukończyłeś moduł i wciąż masz wątpliwości, przesyłasz je do tutora. Trudniejsze partie materiału uczestnik może przechodzić dowolną ilość razy. Ma też możliwość powrotu do szkolenia, aby przypomnieć sobie wybrane informacje.

— Jedną z wielu zalet nauki w ten sposób jest wolność wyboru materiału szkoleniowego. W Akademii PARP uczestnicy mają możliwość tworzenia ścieżek edukacyjnych. Z wybranych modułów komponują własne szkolenia, udostępniają je znajomym lub współpracownikom i uczą się wspólnie — mówi Aneta Grzyb-Hejduk.

Będzie wiele nowości

Najbliższe dwa lata zapowiadają się dla Akademii PARP jako okres dalszego poszerzania oferty. W tym czasie powstanie 8 nowych szkoleń biznesowych oraz 5 dla firm szkoleniowych i trenerów. Dotychczas dostępne kursy pokażą się w nowej szacie graficznej. Wybrane zagadnienia zostaną udostępnione w formie m-learningu, czyli na smartfonach i tabletach. W planach są też webcasty i webinaria oraz krótkie formy szkoleniowe, czyli pigułki wiedzy. Ale Akademia PARP to nie tylko szkolenia e-learning. Już ponad 3 tys. osób bierze udział w społecznościach szkoleniowych, korzystając m.in. z czatów i forum. Już niebawem aktywni uczestnicy będą mieli możliwość stworzenia własnego bloga, dzielenia się z innymi materiałami, filmami i zdjęciami. Natomiast w kolejnym roku będą mogli samodzielnie realizować proste szkolenia rapid-learning.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane