Oczekiwania klientów telekomów

MEW
opublikowano: 26-10-2006, 00:00

Penetracja telefonii komórkowej powinna osiągnąć 100 proc. w 2007 r. Wobec coraz wolniej rosnącego rynku operatorzy telefonii komórkowej muszą szukać nowych źródeł przychodów.

— Część operatorów telefonii komórkowej będzie wchodziła w segment telefonii stacjonarnej, dla części motorem rozwoju będą usługi multimedialne — mówi Marcin Galwas z Ericssona, który przeprowadził badania preferencji konsumentów.

23 proc. respondentów stwierdziło, że używa telefonu komórkowego nie tylko do rozmów i SMS-ów, ale korzysta też z usług dostępu do internetu. Mieści się to w średniej europejskiej, gdzie 20-25 proc. osób deklaruje zainteresowanie tego typu usługami.

— Te osoby będą motorem rozwoju usług multimedialnych. Są gotowe, by wydać więcej na multimedia — mówi Marcin Galwas.

Podczas gdy 72 proc. ankietowanych okazało się użytkownikami telefonu komórkowego, aż 21 proc. Polaków oświadczyło, że nie są zainteresowani jego zakupem. To osoby o tradycyjnym światopoglądzie, a prawie 90 proc. z nich ma powyżej 45 lat.

— Te osoby, nawet jeśli kupią telefon komórkowy, nie będą przynosiły operatorowi wysokich przychodów — mówi Marcin Galwas.

Ciekawostką jest to, że aż 78 proc. Polaków płaci za rachunki telefoniczne ze swojej kieszeni, a jedynie 3 proc. klientów zadeklarowało, że ich rachunki opłaca firma.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane