Odkryć zarządzanie

Wszyscy menedżerowie i przedsiębiorcy mają jakieś hobby. Niektórzy bawią się we właścicieli klubów piłkarskich, inni chodzą na hot-melanż imprezy z nastoletnimi blondies, a jeszcze inni siadają w wygodnym fotelu, pod zapaloną lampką, z wina lampką w ręku i czytają literaturę biznesową: książki, artykuły, raporty i analizy.

Książki takie jak „Odkryć zarządzanie” świetnie sprawdzają się w roli wieczornej lektury pod lampkę (obu rodzajów), ponieważ składają się z kilku części poświęconych osobnym zagadnieniom. I dlatego:(1)  nic nie stracisz – możesz zacząć lekturę od dowolnego rozdziału, możesz skończyć po dowolnym rozdziale – nic nie stracisz,(2)  nie znudzisz się – nawet jeśli autor nie pisze interesująco, to przynajmniej nie ględzi o tym samym przez kilkaset stron, zmiana tematów zapobiega znudzeniu się książką i poczuciu dokonania niewłaściwego zakupu,(3)  oszczędzasz czas i pieniądze – nie musisz szukać interesujących cię treści w kilku książkach czy czasopismach (a każde kosztuje), ponieważ masz je zebrane w jednym miejscu, w jednej zbiorczej cenie.W książce „Odkryć zarządzanie” autorka porusza takie tematy jak klasycy zarządzania (panorama zasad począwszy od podejścia rolniczo-feudalnego do futurystycznego zarządzania jutra), motomanagement (czego uczą liderzy przemysłu samochodowego), krytyka literatury biznesowej (nie całej, jedynie tej niepopartej wynikami gospodarczymi), globalizacja i wielokulturowość (procesy kulturowe, kompetencje menedżerskie, 16 typów relacji międzykulturowych w firmie), model Markowa (który pomaga znaleźć odpowiedź na HR-owe pytanie „lepiej zatrudnić nowego czy awansować kogoś od nas?”), kompetencje (podział, dynamika, wpływ na przewagę konkurencyjną, rozwój, aplikację Evolute jako narzędzie do oceny potencjału menedżerskiego), model ról organizacyjnych PMS (autorstwa Michaela Gerbera) który pomaga zrozumieć przyczyny napięć między prezesem, menedżerami i pracownikami, wiedzę organizacyjną (tworzenie, zasady uczenia dorosłych, podstawy NLP, techniki trenerskie przydatne menedżerom).Rozdziały mają około 20 stron, z wyjątkiem rozdziału o globalizacji na 30 stron, rozdziału o kompetencjach na 40 stron i rozdziału z panoramą klasyków zarządzania na 35 stron. Lektura każdego rozdziału zajmuje więc dobrą godzinkę, tyle co nudny film lub kopanina zwana meczem w telewizji.Jeśli zainteresowała cię tematyka i szukasz lektury na zimowe wieczory, książka „Odkryć zarządzanie” Katarzyny Czaińskiej (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

Odkryć zarządzanie

MK
opublikowano: 21-03-2011, 12:14

Wszyscy menedżerowie i przedsiębiorcy mają jakieś hobby. Niektórzy bawią się we właścicieli klubów piłkarskich, inni chodzą na hot-melanż imprezy z nastoletnimi blondies, a jeszcze inni siadają w wygodnym fotelu, pod zapaloną lampką, z wina lampką w ręku i czytają literaturę biznesową: książki, artykuły, raporty i analizy.

Książki takie jak „Odkryć zarządzanie” świetnie sprawdzają się w roli wieczornej lektury pod lampkę (obu rodzajów), ponieważ składają się z kilku części poświęconych osobnym zagadnieniom. I dlatego:

(1)  nic nie stracisz – możesz zacząć lekturę od dowolnego rozdziału, możesz skończyć po dowolnym rozdziale – nic nie stracisz,

(2)  nie znudzisz się – nawet jeśli autor nie pisze interesująco, to przynajmniej nie ględzi o tym samym przez kilkaset stron, zmiana tematów zapobiega znudzeniu się książką i poczuciu dokonania niewłaściwego zakupu,

(3)  oszczędzasz czas i pieniądze – nie musisz szukać interesujących cię treści w kilku książkach czy czasopismach (a każde kosztuje), ponieważ masz je zebrane w jednym miejscu, w jednej zbiorczej cenie.

W książce „Odkryć zarządzanie” autorka porusza takie tematy jak klasycy zarządzania (panorama zasad począwszy od podejścia rolniczo-feudalnego do futurystycznego zarządzania jutra), motomanagement (czego uczą liderzy przemysłu samochodowego), krytyka literatury biznesowej (nie całej, jedynie tej niepopartej wynikami gospodarczymi), globalizacja i wielokulturowość (procesy kulturowe, kompetencje menedżerskie, 16 typów relacji międzykulturowych w firmie), model Markowa (który pomaga znaleźć odpowiedź na HR-owe pytanie „lepiej zatrudnić nowego czy awansować kogoś od nas?”), kompetencje (podział, dynamika, wpływ na przewagę konkurencyjną, rozwój, aplikację Evolute jako narzędzie do oceny potencjału menedżerskiego), model ról organizacyjnych PMS (autorstwa Michaela Gerbera) który pomaga zrozumieć przyczyny napięć między prezesem, menedżerami i pracownikami, wiedzę organizacyjną (tworzenie, zasady uczenia dorosłych, podstawy NLP, techniki trenerskie przydatne menedżerom).

Rozdziały mają około 20 stron, z wyjątkiem rozdziału o globalizacji na 30 stron, rozdziału o kompetencjach na 40 stron i rozdziału z panoramą klasyków zarządzania na 35 stron. Lektura każdego rozdziału zajmuje więc dobrą godzinkę, tyle co nudny film lub kopanina zwana meczem w telewizji.

Jeśli zainteresowała cię tematyka i szukasz lektury na zimowe wieczory, książka „Odkryć zarządzanie” Katarzyny Czaińskiej (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

„Odkryć zarządzanie” Katarzyny Czaińskiej (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010)
„Odkryć zarządzanie” Katarzyny Czaińskiej (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010)
None
None
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane