Ogłoszenia nie zachęcają kandydatów

Polacy przeznaczają średnio niewiele ponad dwie minuty na przeczytanie ogłoszenia o pracę — wynika z najnowszych danych serwisu rekrutacyjnego Kariera.pl.

 Aż 38 proc. kandydatów, zapoznając się z takim ogłoszeniem, nie dociera do jego końca. Większość z tej grupy czyta jedynie opis firmy lub stanowiska, a także informacje dotyczące wymogów. W efekcie nie dowiadują się, co pracodawca ma im do zaoferowania — zarówno pod kątem warunków zatrudnienia, perspektyw rozwoju, jak i benefitów. Dlatego firmy, które chcą przyciągnąć najlepszych pracowników, powinny lepiej dobierać treść i formę ofert.

— W obecnych warunkach na rynku pracy firmy muszą mocno się natrudzić, żeby dotrzeć z informacją o rekrutacji do odpowiednich kandydatów. Niemal 80 proc. Polaków nie czyta tradycyjnych ogłoszeń. Co ciekawe, wśród osób, które już zdobędą się na ten wysiłek, wiele pozostaje rozczarowanych, ponieważ z ogłoszenia dowiadują się głównie tego, jakie są wobec nich oczekiwania i wymogi — mówi Piotr Adamczyk, prezes serwisu Kariera.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Ogłoszenia nie zachęcają kandydatów