OK System identyfikuje odciskiem palca

MBE
opublikowano: 17-08-2012, 00:00

OK System chce skusić kilkaset tysięcy klientów systemem identyfikacji, opartym na najnowszych technologiach.

Warszawska spółka chce namieszać na rynku firm dostarczających pozapłacowych świadczeń pracowniczych. Dotychczas królowały na nim karty imienne, które pracownicy musieli razem z dowodem osobistym każdorazowo okazywać w obiektach oferujących zajęcia sportowo-rekreacyjne. Tymczasem spółka wprowadziła zupełnie nowy system — zamiast kart, proponuje klientom Multikarnety OK, czyli abonament. Jak to działa? W tych obiektach, które są najpopularniejsze wśród klientów, zainstalowane zostały terminale wyposażone w czytniki danych biometrycznych. Posiadacz Multikarnetu OK, który pierwszy raz korzysta z usługi musi najpierw zarejestrować swoje dane, czyli przyłożyć palec do czytnika podając jednocześnie kod cyfrowy otrzymany wcześniej od OK System. Terminal nie skanuje całego odcisku, ale rejestruje rozkład tzw. minucji, czyli charakterystycznych punktów z odcisku palca. Następnie abonent informuje obsługę obiektu, z jakiej usługi będzie korzystał i jest ona wybierana na komputerze skomunikowanym z terminalem. Przy kolejnych wizytach identyfikowany jest już tylko po przyłożeniu palca do czytnika. Natomiast w obiektach, w których nie ma terminala weryfikacja odbywa się przy pomocy telefonu komórkowego. Abonent, którego numer wcześniej został zarejestrowany w systemie wybiera usługę, z której będzie korzystał, wpisuje jej numer w treść SMS i wysyła na wskazany numer OK System. Po około 10 sekundach otrzymuje SMS-a zwrotnego ze zgodą na skorzystanie z wybranej usługi. OK System współpracuje z ponad trzema tysiącami obiektów w całej Polsce. W każdym miesiącu do tej grupy dołącza około 200 nowych ośrodków, z których chcą korzystać klienci. Spółka jest na razie na wczesnym etapie rozwoju, ale w najbliższych trzech latach planuje mieć około 200 tys. aktywnych karnetów.

— Duże nadzieje wiążemy z segmentem klientów indywidualnych, w którym jesteśmy jedynym graczem, konkurencja nie daje możliwości zakupu swoich karnetów osobom fizycznym — mówi Krzysztof Zyguła, prezes OK System.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu