Okiełznać hałas

MAGDA SZUBERT, menedżer w firmie Ecophon Saint-Gobain
opublikowano: 19-08-2014, 00:00

KOMENTARZ

Przyjęcie normy PN-EN ISO 3382-3 to dobra wiadomość dla wszystkich, którym przeszkadza nadmierny hałas w biurach typu „open space”. Regulacja opracowana przez Międzynarodową Organizację na Rzecz Standaryzacji pozwala wiarygodnie ocenić warunki akustyczne w otwartych pomieszczeniach, a następnie dopasować je do potrzeb pracowników.

Wbrew pozorom, jednym z najbardziej uciążliwych czynników pracy w biurach typu „open space” nie jest wysoki poziom hałasu, lecz duży zasięg dźwięków, a zwłaszcza odgłosów rozmów. W źle zaprojektowanym środowisku akustycznym możemy słyszeć dźwięk, a nawet całą treść prowadzonej przyciszonym głosem rozmowy kilka biurek od nas, co dekoncentruje, a przez to wpływa negatywnie na jakość i efektywność pracy. Norma PN-EN ISO 3382-3, pomaga w zaprojektowaniu pomieszczenia tak, aby zapewniało ono optymalne warunki do komunikacji.

Warto pamiętać, że już na etapie planowania można właściwie dobrać i rozmieścić elementy wykończenia wpływające na akustykę biura, takie jak: materiały dźwiękochłonne na suficie, ścianach i podłodze, ekrany międzystanowiskowe, meble itp. Umiejętna aranżacja wnętrza z uwzględnieniem parametrów sugerowanych przez normę może zapewnić prywatność i możliwość koncentracji już w odległości 5 metrów od źródła dźwięku.

Jest także wiele innych czynników, które warto wziąć pod uwagę, projektując lub re-aranżując miejsce pracy. Należy pamiętać, by w pomieszczeniach znajdowała się odpowiednia liczba tzw. „pokojów ciszy”, które pozwalają pracownikom na wyciszenie, gdy wykonują prace wymagające szczególnego skupienia. Warto również zainwestować w rozwiązania mobilne, które ułatwiają komunikację między działami i pracownikami, ograniczając chaos komunikacyjny.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie w biurze akustycznej etykiety zachowań, obowiązującej wszystkich pracowników. Ustalenie ogólnych zasad, dotyczących prowadzenia rozmów telefonicznych oraz organizowania narad i spotkań wpłynie bardzo pozytywnie na komfort pracy. Zapewnienie odpowiednich warunków pracy leży w gestii pracodawcy. Komfortowe i przyjazne nie tylko wizualnie, ale także akustycznie biuro pozwala pracownikom nie tylko łatwiej identyfikować się z kulturą i wartościami firmy, ale również sprzyja ścisłej współpracy między zespołami. [AGO]

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAGDA SZUBERT, menedżer w firmie Ecophon Saint-Gobain

Polecane