Portal CNN Money poinformował, że zgodnie z szacunkami firmy badawczej Gartner, Google Glass i inne gadżety zwane smartglassami pomogą pracownikom osiągnąć większą wydajność i od 2017 r. będą dodawać do zysków spółek około 1 mld USD.
Tuong Nguyen, dyrektor ds. badań w Gartnerze, twierdzi, że takie okulary będą przydatne w pracy ludzi, którzy potrzebują obu rąk do wykonywania skomplikowanych zadań. Przykładowo, skorzystają zarówno chirurdzy, jak i mechanicy samochodowi.
Technicy, inżynierowie, osoby pracujące w służbie zdrowia, konserwatorzy i pracownicy produkcji — to grupy ludzi, którym także mogą się przydać takie gadżety do wykonywania codziennych zadań.
Okulary mogą być przydatne dla pracowników umysłowych, w tym agentów ubezpieczeniowych, bo mogą sprawdzić na przykład koszty poszczególnych elementów zamiennych.
Kenny Stoltz, londyński przedsiębiorca, który pracuje nad rozwojem aplikacji dla Google Glass, twierdzi jednak, że smartglassy nie są jeszcze gotowe do towarzyszenia w ciężkiej pracy, nie są zbyt wytrzymałe i zaprojektowano je jako modny i elegancki produkt konsumpcyjny.