One-2-One dotknęła surowa kara

GRA
opublikowano: 16-06-2011, 00:00

Prawie 8 mln zł kary za konkurs SMS-owy? To niesprawiedliwe i nieuzasadnione, będziemy walczyć — zapewnia szef One-2-One.

Prawie 8 mln zł kary za konkurs SMS-owy? To niesprawiedliwe i nieuzasadnione, będziemy walczyć — zapewnia szef One-2-One.

5,14 proc. straciły na wczorajszej sesji akcje One-2-One. Rano spółka podała, że urząd celny w Poznaniu nałożył na nią 7,89 mln zł kary za "urządzenie gry hazardowej bez zezwolenia".

— To decyzja niesprawiedliwa i będziemy się odwoływać. Uważamy, że urząd nie wziął pod uwagę wszystkich dowodów — mówi Piotr Majchrzak, prezes One-2-One.

Chodzi o sprawę konkursu SMS-owego dla TVP. Zdaniem urzędu celnego — miał cechy loterii, na którą należy mieć zezwolenie. Zdaniem One-2-One — nie miał tych cech. Ponadto wysokość kary jest, zdaniem spółki, mocno przesadzona.

— Nasze przychody z tego zlecenia, jako organizatora, wyniosły zaledwie 50 tys. zł — podkreśla Piotr Majchrzak.

Decyzja jest nieprawomocna, więc One-2-One nie musi uiszczać kary.

— Dlatego nie widzę konieczności zawiązywania rezerw. Na pewno nie będzie ich w raporcie za drugi kwartał — podkreśla Piotr Majchrzak.

Prezes One-2-One liczy się z tym, że postępowanie w sądach administracyjnych może być długotrwałe, ale jest zdecydowany iść do końca. Ewentualna przegrana i konieczność zapłacenia kary może być jednak dla spółki dotkliwa. W pierwszym kwartale jej przychody wyniosły 7,8 mln zł, a zysk netto to tylko 0,46 mln zł.

— Nawet w najgorszym scenariuszu poradzimy sobie finansowo. Pracujemy zresztą nad strategiczną reorganizacją grupy — podkreśla Piotr Majchrzak.

Biznes One-2-One ma stanąć na trzech nogach. Pierwsza to usługi dla instytucji finansowych, którymi zajmuje się MobiTrust (opracował technologię mobilnego podpisu elektronicznego) oraz SkyCash (ma aplikację do płatności komórkowych). Drugą — produkty IT (np. spółka iFusion opracowała innowacyjną platformę dla e-administracji), a trzecią — usługi marketingu interaktywnego (w oparciu o spółkę MobiJoy), które wciąż są podstawowym biznesem grupy One-2-One.

O rezultatach finansowych w drugim kwartale prezes nie chce mówić.

— Mogę jedynie zauważyć, że dekoniunktura na rynku SMS-ów premium dotknęła nas w o wiele mniejszym stopniu niż innych graczy — komentuje Piotr Majchrzak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu