Orange notuje wyższe zyski

opublikowano: 24-10-2018, 18:14

Telekom zakończył trzeci kwartał z zyskiem wyższym od oczekiwań. Spadło jednak tempo pozyskiwania klientów internetu szerokopasmowego.

9,2 proc. - o tyle wyższy od oczekiwań analityków, ankietowanych przez PAP, był w trzecim kwartale zysk Orange na poziomie EBITDA. Wyniósł on - według nowego standardu rachunkowości spółki, stosowanego od tego roku - 792 mln zł. Gdyby liczyć według starych standardów, skoczył o 7,5 proc., z 776 mln zł do 834 mln zł. Tymczasem przychody skurczyły się o 0,5 proc., do 2,8 mld zł.

- Zarówno trend przychodów i EBITDA, jak i generowane przepływy pieniężne uległy w trzecim kwartale widocznej poprawie. Na wysokość przychodów i kosztów korzystnie wpłynęły renegocjacje hurtowych stawek roamingowych oraz właściwe zarządzanie w odniesieniu do użytkowników nadużywających roamingu. Nasze trendy biznesowe są stabilne oraz zbieżne z naszymi

oczekiwaniami i celami. Potwierdzamy zatem cel całoroczny skorygowanej EBITDA na poziomie około 3 mld zł zgodnie z MSR 18 oraz 2,75 mld zł zgodnie z MSSF 15 [nowy standard - red.] - mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange ds. finansów.

Na koniec trzeciego kwartału Orange miał w bazie 14,6 mln kart SIM, co oznacza wzrost o 1,8 proc. rok do roku. Zwiększała się tak liczba mobilnych klientów abonamentowych, jak i użytkowników telefonów na kartę pre-paid. O jedną czwartą w porównaniu do poprzedniego roku zwiększyła się liczba klientów konwergentnych, czyli korzystających z więcej niż jednej usługi w ramach pojedynczej umowy. Tradycyjnie spadła natomiast liczba użytkowników stacjonarnych usług głosowych - wynosi ona obecnie 3,48 mln i jest o 7,1 proc. mniejsza niż rok wcześniej.

Wolniej niż w dwóch poprzednich kwartałach przybywało klientów usług szerokopasmowych, na które Orange postawił w ramach dużego programu inwestycji w sieć światłowodową. W trzecim kwartale liczba użytkowników tego rodzaju usług wzrosła - licząc wszystkie stacjonarne technologie szerokopasmowe - o 24 tys., czyli o 5 tys. mniej niz w drugim i o 15 tys. mniej niż w pierwszym kwartale. Zarząd Orange jest jednak zadowolony z wyników, bo latem światłowody sprzedają się słabiej.

- W trzecim kwartale, pomimo okresu wakacyjnego, osiągnęliśmy dobre wyniki komercyjne. Do naszej sieci światłowodowej przyłączyliśmy netto 38 tys. klientów, niemal wyrównując rekordowe osiągnięcie z poprzedniego kwartału. Na dzień dzisiejszy w zasięgu tej sieci znajduje się blisko 3,2 miliona gospodarstw domowych w 116 miastach Polski, a wskaźnik penetracji usługi światłowodowej przekroczył 10 proc. - mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange.

Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska
Zobacz więcej

Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska Fot. Marek Wiśniewski

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Telekomunikacja / Orange notuje wyższe zyski